Consumer Behaviour
Paperback Engels 2009 2e druk 9780470994658Samenvatting
Het bestuderen van consumentengedrag is de studie naar hoe, waar, wanneer en waarom we onze behoeften en wensen bevredigen met ruilmiddelen. Dit is fundamenteel voor marketing aangezien marketing gericht is op het leveren en voorzien van behoeften van de consument. In 'Consumer Behaviour' staan veel cases en oefeningen die aansluiten bij de trend binnen het onderwijs waarin de student centraal staat.
Trefwoorden
consumentengedrag behoeftetheorie motivatie marketing koopgedrag consumptiewaarden psychologie perceptie attituden cultuur sociale invloed leerprocessen merktrouw demografische factoren psychografische factoren consumentensociologie betrokkenheid symbolische consumptie klantenrelaties innovatieadoptie postpurchase dissonantie huishoudelijke besluitvorming marketingmix marksegmentatie consumentenmisgedrag experiential consumption organisatieaankopen privacy datagedreven consumentenonderzoek cultureel kapitaal
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
Preface to the Second Edition
Acknowledgements
PART 1 INDIVIDUAL ASPECTS OF CONSUMER BEHAVIOUR
1 Consumer Motives and Values
2 Consumer Response to Marketing Actions: 1 Exposure, Attention, Perception
3 Consumer Response to Marketing Actions: 2 Learning and Attitudes
4 Consumer Response to Marketing Actions: 3 Action, Post-Purchase Dissonance, Consumer Involvement
5 Consumer Demographics
6 Consumer Psychographics
ARTICLE D. Smeesters and N. Mandel (2006) Positive and NegativeMedia Image Effects on the Self 'Journal of Consumer Research', Vol 32, pp 576-582
PART 2 SOCIAL AND GROUP ASPECTS OF CONSUMER BEHAVIOUR
7 Social Group, Tribal and Household Buying Influences
8 Culture and Subculture
ARTICLE S McKechnie and C Tynan (2006) Social Meanings in Christmas Consumption: An Exploratory Study of UK Celebrants' Consumption Rituals 'Journal of Consumer Behaviour', Vol 5, pp 130-144
PART 3 INTEGRATED APPROACHES TO CONSUMER BEHAVIOUR
9 New Product Buying
10 Repeat, Loyal and Relational Buying
11 Data-Based Consumer Behaviour
12 Consumer Misbehaviour
13 Organizational Buying Behaviour
ARTICLE P A. Norberg and D.R. Horne (2007) Privacy Attitudes and Privacy-Related Behavior 'Psychology & Marketing', Vol 24(10): 829-847
Glossary
References
Index
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan