
Mark van de Grift is auteur en schreef eerder de bestseller 'Het merk ik' (waarvan meer dan 30.000 exemplaren werden verkocht) en 'True Brands, branding in een nieuwe wereld'. Daarnaast ontwikkelt, coacht en adviseert hij merken en hun leiders om in hun authentieke kracht te staan. Momenteel schrijft hij aan een internationale dramaserie.
Meer over Mark van de GriftTRUE Brands
Branding in een nieuwe wereld
Paperback Nederlands 2016 1e druk 9789000348152Samenvatting
Genomineerd voor de Pim Marketingliteratuurprijs 2016
TRUE Brands; de succesmerken van de toekomst!
Hoe pas ik TRUE Branding toe om mijn bedrijf tot een succes te maken? De nieuwe generatie consumenten doorziet marketeers. Ze zijn sociaal bewogen, veeleisend en kunnen door middel van social media merken maken en breken. Daar staat tegenover dan onze maatschappij nieuwe merken nodig heeft. Verantwoordelijke marketing kan positieve verandering tot stand brengen in een wereld waar de leefbaarheid onder druk staat. Op dit spannende snijvlak staan TRUE Brands.
De basis van TRUE Branding is Transparency, Responsibility, Unique en Empathy. Dit is een geheel nieuw concept en staat voor loyaliteit aan je eigen merk. Denk aan Dove, Triodos bank, Toms (schoenen), Tony Chocolonely of Patagonia.
Een echt TRUE Brand neemt verantwoordelijkheid, die aansluit op de missie en resoneert bij de doelgroep. Doorstaat uw merk de toets van TRUE-ness en zal het de komende generaties aanspreken?
Specificaties
Lezersrecensies
Interviews en artikelen (1)
Over Mark van de Grift
Inhoudsopgave
U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden
1. De ontwikkeling van merken
2. De veranderende consument
3. Een nieuwe wereld
Deel II: TRUE Brands
4. Een gezonde merkboom
5. Transparantie
6. Responsibiliy (verantwoordelijkheid)
7. Uniek
8. Empathie
Tot slot: het TRUE-BRANDS model en zijn rendement
Nawoord
Geraadpleegde literatuur
Bijlage: Manifest en visie ‘betekenisvolle organisaties en merken’
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan