
Lees verder
Duurzaam ondernemen is al lang niet meer voorbehouden aan bedrijven als Ben & Jerry's en The Body Shop. Sterker nog: het is een absolute voorwaarde om uw concurrentiepositie te behouden en te verstevigen. Maar hoe vindt u de balans tussen economische prestaties en belangen op het gebied van maatschappij en milieu? Hoe krijgt u werknemers, aandeelhouders, omwonenden, milieuactivisten en alle andere belanghebbenden op dezelfde gulden middenweg? En hoe meet u het effect van bedrijfsactiviteiten?
'Duurzaam ondernemen: hoe het werkt en hoe je het kunt meten' laat dat zien. Het biedt praktische handvatten en illustreert met talloze voorbeelden hoe internationale bedrijven duurzaamheid met succes in praktijk brengen. Aan bod komen onder meer:
- Hoe organiseert u duurzaam ondernemen?
- De rol van leiderschap en strategie voor duurzaam ondernemen.
- Kostenbegroting, kapitaalinvestering en de integratie van sociaal risico.
- Principes en systemen voor het meten van effecten op samenleving, economie en milieu.
- Het verbeteren van bedrijfsprocessen, producten en projecten voor duurzaam ondernemerschap.
'Duurzaam ondernemen' is geschreven voor leiders, managers, ondernemers en consultants die de grote maatschappelijke en economische betekenis van duurzaam ondernemen inzien en deze vorm van bedrijfsvoering in praktijk willen brengen.