Examenboek NIMA B1 Sales
Alle exameneisen toegelicht en uitgelegd
Paperback Nederlands 2024 1e druk 9789083476308Samenvatting
Het examenboek NIMA Sales A1 bevat alle kennis die je nodig hebt om het examen Sales B1 van NIMA te halen. Bij elke exameneis is een toelichting en of een uitleg geschreven, zodat je goed in staat bent de gevraagde begrippen te kennen, weet wat ze betekenen en hoe je ze van andere vaktermen kunt onderscheiden. Het examen bestaat uit open vragen en casuïstiek waarin je de kennis moet toepassen.
Dit examenboek start met het leren toepassen van verschillende salesbenaderingen en het groeimodel van Ansoff, het opstellen van een sales- en een accountplan, het maken en interpreteren van een Kraljic-matrix. Het vervolgt met het leren toepassen van de CRM-cyclus, direct marketing, sociale media, en het motiveren van de keuze voor de inzet van een model voor het voeren van verkoopgesprekken.
In het marketinggedeelte gaat het over het verkrijgen van marktinformatie, bepalen van salesstrategie en - tactiek, bewerken van het distributiekanaal, concurrentiestrategieën, stappen van het inkoopproces, marktvormen, bepalen van de aantrekkelijkheid van de markt, accountstrategie, klantenpiramide, het aanpassen van de salestactiek op de kenmerken van de DMU of PSU.
Daarnaast wordt aandacht besteed aan het functioneren van het salesteam, met daarbij kennis en toepassen van modellen op het gebied van collegiale interactie, leiderschap, feedbackregels en het bepalen van de doelstellingen van het team.
Trefwoorden
verkopen marketing sales rendement prijsstrategie customer lifetime value klantwaarde verkoopgesprek accountplan klantsegmentatie salesteam total cost of ownership break-even analyse roi ros klantrelatiebeheer postma-model salesplan klantgerichtheid direct marketing crm kostengebaseerde prijsbepaling vraaggebaseerde prijsbepaling waardegebaseerde prijsbepaling marktvormen marktgebaseerde prijsbepaling klantwinstgevendheid klantenpiramide inkoopproces dmu
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan