Gids voor de huisartsenpraktijk DSM-5
Paperback Nederlands 2014 1e druk 9789089534101Samenvatting
De Gids voor de huisartsenpraktijk: DSM-5 helpt de huisarts of POH-GGZ eenvoudig een DSM- classificatie te kiezen. Korte beslisbomen met de belangrijkste klachten verwijzen naar de psychische stoornis die daar het beste bij past.
Bij elke DSM-stoornis is de code van de Inter- national Classification of Diseases (ICD) opgenomen. Daarnaast bevat de gids een lijst met codes van het classificatie systeem International Classification of Primary Care (ICPC). Via deze lijst is gemakkelijk op te zoeken welke DSM- stoornis aansluit bij een bepaalde ICPC-codering. De lezer die meer informatie en achtergronden wil raadplegen, vindt handige verwijzingen naar het Beknopt overzicht van de criteria (DSM-5).
Dit boek is een aanrader voor huisartsen en POH's-GGZ, en voor iedereen die behoefte heeft aan een zo eenvoudig mogelijke gids voor het classificeren van psychische stoornissen.
Trefwoorden
psychische stoornissen dsm-5 huisartsenpraktijk verwijzing ggz poh-ggz diagnostiek classificatiesystemen geestelijke gezondheidszorg icd-codes icpc-codes depressieve stoornissen angststoornissen psychotische stoornissen verslavingsstoornissen trauma- en stressorgerelateerde stoornissen somatisch-symptoomstoornissen neurocognitieve stoornissen persoonlijkheidsstoornissen obsessieve-compulsieve stoornissen slaapstoornissen eetstoornissen bipolaire stoornissen psychiatrie psychologie gezondheidszorg gedragsstoornissen verwijsbrief beslisbomen
Trefwoorden
Specificaties
Lezersrecensies
Vergelijkbare boeken
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan