Zakendoen op gevoel

Het intuïtiemodel als basis voor succes

Audio-download Mp3 Nederlands 2024 1e druk 9789462557314
1
Voormalig Nr. 1Totaal 17 dagen
BestsellerMeer dan 1000 verkocht
Direct te downloaden

Samenvatting

In je werk sta je dagelijks voor keuzes. Hoe haal ik deze deal binnen? Neem ik die sollicitant aan of niet? Is het slim deze investering te doen? Veel mensen benaderen dit soort vragen het liefst rationeel: ze verzamelen informatie, analyseren die en doordenken alles grondig. Dat levert vaak hoofdpijn op, maar lang niet altijd een goede beslissing. Wat zou er gebeuren als je wat vaker zou luisteren naar je gevoel?

Marcel Adriaanse vertrouwt al jaren op de kracht van intuïtie. Aan de hand van zijn intuïtiemodel laat hij in dit boek zien hoe intuïtie je zakelijk verder brengt.

De eerste drie pijlers van het model – autonomie, analyse en timing – betreffen jou als persoon en helpen je om betere beslissingen te nemen. Met de laatste drie pijlers – intonatie, empathie en kwetsbaarheid – krijg je met minder moeite meer voor elkaar.

Zijn advies? Zet je denkvermogen in, maar leer vooral te vertrouwen op je gevoel. Dat brengt je niet alleen volop energie en nieuwe inzichten, maar leidt ook tot een succesvolle organisatie en een betere versie van jezelf.

- Vertrouwen op intuïtie leidt tot betere beslissingen, meer zakelijk succes en een leuker leven.
- Zakendoen op gevoel is een life changer: de boeken die je daarna leest, de trainingen die je volgt, de gesprekken die je voert – je haalt er veel meer uit.

'Feiten en cijfers meenemen in je besluitvorming is essentieel. Maar de beste beslissingen
worden vaak intuïtief genomen. Dit boek leert je hoe intuïtief zakendoen je bedrijf én je leven
verrijkt.' - Jan Peter Balkenende, voormalig minister-president

'Overtuigend, inspirerend en verhelderend.' - Bas van der Veldt, algemeen directeur AFAS

Specificaties

ISBN13:9789462557314
Taal:Nederlands
Bindwijze:audio-download
Beveiliging:none
Bestandsformaat:mp3
Uitgever:Bookora
Druk:1
Hoofdrubriek:Ondernemen

Expertrecensies (1)

recensie
Zakendoen op gevoel - 'Aanrader voor wie zijn intuïtie wil inzetten'
Renée Braken-Krol | 14 januari 2021
Zakendoen op gevoel, het intuïtiemodel als basis voor succes heeft mij concrete handvatten en inzichten gegeven hoe je hier praktisch en direct mee aan de slag kan.
Lees verder

Lezersrecensies

5.0 van de 5
23 stemmen
22
1
0
0
0

Interviews en artikelen (2)

interview
Marcel Adriaanse: ‘Leer te vertrouwen op je intuïtie’
Peter Spijker 24 november 2020 We zouden met zijn allen veel vaker naar ons gevoel moeten luisteren. Marcel Adriaanse zegt dit in zijn boek Zakendoen op gevoel. Als je meer vertrouwt op intuïtie, neem je betere beslissingen en boek je meer zakelijk succes. Je leidt bovendien een leuker en gelukkiger leven. Iedereen heeft intuïtie, maar die is vaak niet goed ontwikkeld en wordt geremd door de eisen die de samenleving aan ons stelt. De auteur bedacht daarom het intuïtiemodel. De zes pijlers in dit model helpen je om je intuïtie te activeren en voor je te laten werken.
preview
Zakendoen op gevoel - Het intuïtiemodel als basis voor succes
Marcel Adriaanse 10 augustus 2020 Na zo’n twintig jaar ondernemerschap, met vele ups en downs, ontstond bij Marcel Adriaanse het idee om eens terug te kijken op zijn leven. Hoe vulde hij zijn ondernemerschap in en wat was daarbij de rode draad?

Over Marcel Adriaanse

Marcel Adriaanse is bedrijvenbouwer, investeerder en medeoprichter van interim- en consultancybureau Hofmeier. Zijn ondernemerskwaliteiten, levenservaring en unieke persoonlijkheid maken hem tot een inspirator voor ondernemers, managers en kennisprofessionals. Het verbinden van mensen is de rode draad in zijn gedachtegoed.

Andere boeken door Marcel Adriaanse

Inhoudsopgave

VOORWOORD – door professor Willem Verbeke
Levensfontein

INLEIDING
De mysterieuze kracht van je intuïtie

HET INTUITIEMODEL
De zes pijlers die je zakelijk verder brengen

Deel 1 LAAT JE INTUITIE VOOR JE WERKEN
Pijler 1 – Autonomie
Blijf de baas over jezelf
Autonomie als fundament voor een gezonde intuïtie

Pijler 2 – Analyse
De paracetamolvervanger
Analyseren met je doel voor ogen

Pijler 3 – Timing
Een goed gevoel voor timing
Beslissen op het juiste moment

Deel 2 ZO VOED JE DE INTUITIE VAN DE ANDER
Pijler 4 – Intonatie
Muziek in je communicatie
Met je intonatie de ander in beweging brengen

Pijler 5 – Empathie
Leef je in de ander in
Empathisch toewerken naar een positieve uitkomst

Pijler 6 – Kwetsbaarheid
Stel je kwetsbaar op
Je hoeft niet alles te kunnen en te weten

Nawoord - HOE DOE IK DAT TOCH?
Tot slot - DANKWOORD

OVER DE AUTEUR
BONUS
literatuurlijst - MEER LEZEN
MEER LEREN

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Zakendoen op gevoel