OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 25 van 1.704 resultaten
recensie
Marketing
28 februari 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Plannen maken hoort er bij. Ook op het gebied van marketing en communicatie. Toch verdwijnen veel marketing- en communicatieplannen ongebruikt in de la. Zonde van alle tijd en energie. Daarom is er nu het boek Marketingplan op 1 A4 van Ment Kuiper.
recensie
Marketing
27 februari 2019
Jacques Koster
3-4 minuten leestijd
Marketingplan op 1 A4 heeft als subtitel: ´Een succesvolle klantgerichte strategie ontwikkelen die echt werkt´. Op het omslag heeft het er alle schijn van dat dit het zoveelste boek is dat gouden bergen belooft.
recensie
Internet en social media
25 februari 2019
Hanneke Tinor-Centi
Alleen in Nederland zijn er al bijna tien miljoen actieve gebruikers van Facebook. Het is ook een platform dat nog altijd door veel ondernemers wordt onderschat.
recensie
recensie
Marketing
14 februari 2019
Ger van den Buijs
1-2 minuten leestijd
Bart Lombaerts maakt met Meaningful marketing betekenismarketing toegankelijk voor een breed publiek. Dat is een prestatie, want sommige auteurs zijn zo activistisch dat ze het grootste deel van de lezers doen afhaken.
recensie
Internet en social media
11 februari 2019
Geert Vandamme
2-3 minuten leestijd
Welke kritiek facebook ook krijgt, je klanten zijn er aanwezig. In België alleen al wordt het aantal gebruikers op zes miljoen geschat en voor Nederland ligt dat cijfer veel hoger.
recensie
Marketing
28 januari 2019
Richard Lannoye
6-8 minuten leestijd
In 2017 verscheen het opzienbarende boek ‘The future of shopping’ van J. Snoecks en Pauline Neerman; beiden al jarenlang experts in de retail. De reden voor het schrijven van dit boek is volgens de auteurs ‘om de retailers weer beter aansluiting te laten krijgen met de consument van vandaag en morgen’.
recensie
Marketing
28 januari 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Waardevolle eenvoud gaat over het beoordelen, ontwerpen en verbeteren van producten, diensten en processen voor de klant. De auteur maakt voor zijn aanpak gebruik van een eenvoudige matrix in de vorm van een kwadrantenmodel.
recensie
Marketing
23 januari 2019
Dymph Neeteson
3-4 minuten leestijd
Hoera, het is zover! Ik heb eindelijk het boek Content! Zuurstof voor je klanten van Antal de Waij uit. Na het lezen van het boek zou je -volgens de achterflap- alle informatie moeten hebben om een contentstrategie te bouwen. Klopt dit? Ja, wat mij betreft wordt deze belofte zeker waargemaakt.
recensie
Marketing
21 januari 2019
Eric van Arendonk
2-3 minuten leestijd
Het vorige boek van Gino Van Ossel, professor Retail & Trade Marketing aan Vlerick Business School; Omnichannel in retail, gaf antwoord op vragen over de e-commerce voor retailing. Een goed boek, zonder meer.
recensie
Marketing
8 januari 2019
Eric van Arendonk
1-2 minuten leestijd
Het marketing vakgebied staat regelmatig ter discussie. Het woord marketingtruc valt te vaak en doet afbreuk aan marketing als vak. Ruud Frambach duidt met zijn Doet marketing ertoe? exact aan waar het in ons vak werkelijk om gaat.
preview
Internet en social media
4 januari 2019
Anne Raaymakers
2-3 minuten leestijd
Hoeveel Nederlanders denk jij dat er vandaag de dag – nog steeds – op Facebook zitten? En meerdere keren op een dag checken hoe het met hun vrienden gaat? Het zijn er meer dan 11 miljoen. En daar kun je nog zo’n 9 miljoen Belgen bij optellen. Al die mensen hebben via Facebook contact met elkaar. Want dat vinden ze leuk.
preview
Marketing
24 december 2018
Bart Schouten
4-5 minuten leestijd
Symptomen van onvrede vallen op hun plek en leiden naar de kern die altijd op orde moet zijn voor succes: is je product, dienst of proces waardevol en eenvoudig voor de gebruiker, zodat zij hun doelen kunnen behalen?
recensie
Marketing
21 december 2018
Peter de Roode
4-5 minuten leestijd
Een alleraardigst boekje over een onderwerp waar elke organisatie en elke branche zich bij tijd en wijle over mag buigen. Sprout laat in Disrupt verschillende ondernemers aan het woord die er allen in geslaagd zijn om disruptie toe te passen in hun organisatie.
column
Leiderschap
1 december 2018
Pierre Pieterse
3-4 minuten leestijd
Naast
(auto)biografieën ben ik dol op series, of reeksen. Niet in de laatste plaats
omdat een serie in zekere zin ook een kwaliteitskeurmerk is. Voor de lezer maar
zeker ook voor de auteur.
recensie
Marketing
29 november 2018
Pleunie Warnink
1-2 minuten leestijd
Aan de vorm van dit tijdschrift / boek moest Ik even wennen. Het idee doet me een beetje denken aan de ‘bulkboeken’ die je vroeger op de middelbare school kon kopen.
nieuws
Marketing
29 november 2018
Justin van Lopik
1-2 minuten leestijd
Doet marketing ertoe? van Ruud Frambach is verkozen tot het beste marketingboek van 2018. De ‘PIM Marketing Literatuur Prijs’ is dit jaar voor de 16e keer uitgereikt.
preview
Internet en social media
28 november 2018
Clo Willaerts
2-3 minuten leestijd
Ook bij digitale marketing maken eendracht en samenwerking macht. Zo goed als elke organisatie zal op een gegeven ogenblik voor campagnes de hulp van een digitaal bureau nodig hebben. En dan is het handig om een sjabloon klaar te hebben om dat bureau te briefen.
recensie
Marketing
28 november 2018
Michel Porro
2-3 minuten leestijd
Het nieuwste boek van Seth Godin is binnen, yes! Hij is al jaren een inspiratie voor mij en voor miljoenen ondernemers, marketers en leiders wereldwijd. Hij heeft fans in alle uithoeken en van heel divers pluimage.
recensie
Communicatie en media
26 november 2018
Gabriëlle de Sain
1-2 minuten leestijd
Een profiel of persona opstellen helpt je bij het beter begrijpen van je klanten. Je realiseert meer doelstellingen dan ooit tevoren. Het klinkt als een magisch recept voor succes.