OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 32 van 1.707 resultaten
recensie
Marketing
5 januari 2018
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
The future of shopping, waar iedereen retailer is, geschreven door Jorg Snoeck en Pauline Neerman Heeft mij weer de nodige inspiratie voor het nieuwe jaar opgeleverd. De auteurs leggen een heldere en volgens mij ook zeer realistische visie neer op wat ons de komende jaren te wachten staat in de retail.
recensie
Marketing
27 december 2017
Ger van den Buijs
Brand management insights is een prachtig vormgegeven boekje. Het is gebaseerd op een promotie-onderzoek van Lenderink. De kern van het betoog is ingekaderd in de historische ontwikkeling van Brand management.
preview
Marketing
22 december 2017
Antal de Waij
2-3 minuten leestijd
Twee van de drie bedrijven die contentmarketing gebruiken als instrument, hebben deze strategie niet vastgelegd, aldus het Amerikaanse Content Marketing Instituut. In Nederland is dat niet heel anders. Marketing- en communicatiemensen die content inzetten om klanten te werven of te behouden, moeten heel veel beslissingen in korte tijd nemen. In Co2ntent! Zuurstof voor je klanten neem ik je mee door het proces om effectief content te maken voor je klanten. Ik gebruik hiervoor het Content Marketing Canvas. Een preview.
recensie
Marketing
18 december 2017
Rob van Nes
3-4 minuten leestijd
Ik moet eerlijk toegeven dat er best veel managementboeken zijn die ik met belangstelling lees, maar waarin ik ook hele stukken oversla omdat de auteur in herhaling valt of dat de content mij bekend voorkomt uit eerdere werken van dezelfde schrijver of uit andere boeken. Zo niet met De wet van de paracetamol, daarin is geen passage overgeslagen.
recensie
Marketing
15 december 2017
Eric van Arendonk
De ondertitel van dit Engelstalig boek luidt: ‘Stand out by camouflaging the competition’. Daar is niets van gelogen, dit is precies wat je in het boek aantreft. Hoe kun je als merk onderscheidend worden ten opzichte van je concurrentie?
recensie
Marketing
14 december 2017
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Met de naam Philip Kotler op de omslag, verwacht je een belangrijk marketingboek. Kotler geldt immers nog altijd als een van de grondleggers van de marketing.
nieuws
Marketing
11 december 2017
Bertrand Weegenaar
4-5 minuten leestijd
Een zeer dominant thema dit leesjaar is de aanwezigheid van digitaal. ‘Harde’ digitale boeken over blockchain, Internet of Things en robots, communicatie gericht zoals sociale media en in de vorm van trendboeken en aanleiding voor verandermanagement.
preview
Marketing
6 december 2017
Pauline Neerman
3-4 minuten leestijd
Waarom gingen Mexx en vele anderen ten onder, wat bezielt Amazon in godsnaam en kunnen kleine handelaars morgen nog overleven? Vragen die worden gesteld in The future of shopping. Een preview.
nieuws
Internet en social media
1 december 2017
Daniëlle de Jonge
2-3 minuten leestijd
Grafieken, foto's, tekeningen: zomaar een paar voorbeelden van beeldmateriaal in boeken. En dat is dan dus naast de opmaak van een boek, waarbij lettertypes, bladwijzers of simpelweg mooi opgemaakte pagina's een boek aantrekkelijk maken voor de lezer.
nieuws
Marketing
29 november 2017
Justin van Lopik
Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft dinsdagavond 28 november de winnaar van de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 Rob Beltman gehuldigd. Hij won met zijn boek De marketingorganisatie van de toekomst.
interview
Marketing
23 november 2017
Hans van der Klis
6-9 minuten leestijd
We bevinden ons in een nieuwe fase van de digitale evolutie, schrijft Steven Van Belleghem in zijn nieuwe boek Customers the day after tomorrow. Artificiële intelligentie gaat de komende jaren een gigantische invloed hebben op de relatie met klanten. ‘We krijgen binnen afzienbare tijd faster than real time customer service, de hyperpersonalisatie en een ongekend gebruiksgemak.’
nieuws
Marketing
16 november 2017
Carla Verwijs
2-3 minuten leestijd
Managementboeken moeten een goed gedegen verhaal vertellen, liefst waar we als lezer wat mee kunnen in de eigen (organisatie)praktijk. De inhoud, daar gaat het toch om.
preview
Internet en social media
15 november 2017
Nico Tempelaere
3-5 minuten leestijd
Neen, ons leven wordt er niet makkelijker op met al die digitale invasies ! Als je een management-positie bekleedt of een bedrijf leidt, kan je niet om al die digitale transformaties heen en moet je iedereen meekrijgen in een steeds veranderend verhaal.
nieuws
Marketing
14 november 2017
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
recensie
Marketing
9 november 2017
Jos Burgers
1-2 minuten leestijd
Even een waarschuwing vooraf. Deze recensie is misschien niet 100% objectief. Ik ben namelijk al jaren fan van het werk van mijn vriend en collega-auteur en -spreker Feike Cats en zijn visie op klantgerichtheid.
preview
Marketing
7 november 2017
Petra Smit-Wattez
3-4 minuten leestijd
Verkopen? Acquisitie? Menigeen heeft er een hekel aan. Niet verwonderlijk, want de meeste mensen hebben ook een hekel aan opdringerige verkopers aan de deur of telefoon. Dus wie wil nou zelf die opdringerige verkoper zijn? In dit boek leg ik uit hoe je succesvol kunt verkopen én daar plezier in kunt hebben.
recensie
Internet en social media
7 november 2017
Sjors van Leeuwen
8-11 minuten leestijd
We zijn aanbeland in de derde fase van digitalisering waarin artificiële intelligentie (AI) en verregaande automatisering de hoofdrol spelen. Hierdoor verschuift de relatie tussen klant en bedrijf radicaal.
recensie
Marketing
6 november 2017
Hanneke Tinor-Centi
1-2 minuten leestijd
Iedereen is wel ergens klant. Iedereen heeft bovendien zijn favoriete ondernemingen. Bij jouw favoriete bedrijven heb je Customer Delight ervaren.
nieuws
Internet en social media
3 november 2017
Karin de Zwaan
Gisteren zijn de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2017 bekend gemaakt. Deze prijs voor marketingliteratuur wordt dit jaar voor de 15e keer uitgereikt door het Platform Innovatie in Marketing. Uit meer dan 40 marketingboeken zijn 10 boeken genomineerd.
recensie
Internet en social media
2 november 2017
Fred Rutgers
2-3 minuten leestijd
Social Media smaakmakers, Hapklare recepten voor uw bedrijf geschreven door Nico Tempelaere is een boek waar volgens mij de wereld al een poosje op zat te wachten. Eindelijk een boekje dat je lekker in één dag kunt lezen om daarna weer helemaal op de hoogte te zijn.