OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Marketing
Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
Pagina 37 van 1.709 resultaten
recensie
Marketing
16 mei 2017
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
De ontwikkelingen van de laatste jaren hebben grote invloed op het inkoop- en verkoopproces van bedrijven. Om te kunnen overleven moeten bedrijven hun commerciële proces volledig op de schop nemen. Hoogste tijd voor een boek over De commerciële revolutie.
interview
Marketing
15 mei 2017
Ronald Buitenhuis
7-10 minuten leestijd
Vergeet je eigen marketing. Vergeet je eigen webwinkel. Platforms zijn de nieuwe holy grail. Airbnb, Uber, Facebook en Alibaba bezitten niks, maar zijn miljarden waard. ‘We voeren hier in de polder vooral kansloze achterhoedegevechten’, concludeert Cor Molenaar in De kracht van platformstrategie.
nieuws
Marketing
11 mei 2017
Pierre Pieterse
Stichting Hulphond ontvangt van auteur Jos Burgers een mooie cheque. Een bedankmomentje van Jos aan de 30.000 mensen die zijn boek De Wet van Snuf, dat drie jaar geleden verscheen, hebben gekocht en daarmee € 50.000,- hebben bijgedragen aan nieuwe hulphonden. Uiteraard was naast een hulphond in opleiding, ook de echte Snuf aanwezig.
preview
Marketing
8 mei 2017
Albert Zeeman
3-4 minuten leestijd
Waarom is een bedrijf op aarde en hoe valt daar geld mee te verdienen? Workshops van Albert Zeeman helpen in zes snelle stappen ondernemers naar succes, nu ook als doe-het-zelfmethode in Marketingplan Today. Een preview.
recensie
Marketing
5 mei 2017
Désirée Wassing-Boerema
2-3 minuten leestijd
De inzet van online media is anno 2017 niet meer weg te denken. Denk aan het hebben van een website en actief zijn op sociale media. Denk goed na over welke online media je in wil zetten en hoe je dit in gaat zetten. Een goede voorbereiding is het halve werk.
recensie
recensie
Marketing
3 mei 2017
Dave van Ooijen
5-7 minuten leestijd
Wereldwijd wordt er jaarlijks meer dan 40 miljard dollar aan opiniepeilingen en marktonderzoek uitgegeven. In Europa en de Verenigde Staten alleen al gaat het om een bedrag van 15 miljard dollar. Volgens strategisch marketeer Frank Wouters is het meeste weggegooid geld. Althans als we zijn boek De illusies van marktonderzoek en opiniepeilingen mogen geloven.
recensie
Marketing
3 mei 2017
Dave van Ooijen
4-5 minuten leestijd
In nogal wat organisaties in het publieke domein ligt het accent op 'de klant' en 'verbetering van de dienstverlening'. In begrotingen en bedrijfsplannen van vooral gemeenten worden hoge ambities geformuleerd op het gebied van dienstverlening en service.
recensie
Marketing
2 mei 2017
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Burgers verwachten van publieke instellingen dat de dienstverlening meer dan op orde is. Ze willen 24/7 uur als ‘koning’ bediend worden. Ook door gemeenten, belastingdienst, uitkeringsinstanties en al die andere publieke instellingen. Het boek 100% Service, de formule voor succes biedt publieke dienstverleners inspiratie en een leidraad om te innoveren in hun dienstverlening.
recensie
Marketing
1 mei 2017
Susanne Giesbers
3-4 minuten leestijd
Affiliate marketing is een relatief nieuw begrip in de wereld online marketing en heeft een ietwat schimmig imago. Dat er wel degelijk kansen zijn voor het bereiken van nieuwe doelgroepen wordt duidelijk in het boek Meer klanten met affiliate marketing, in 60 minuten.
interview
Marketing
28 april 2017
Bert Peene
5-7 minuten leestijd
Iedere salesprofessional weet dat een goede voorbereiding het halve werk is. Kennis van de klant is een van de belangrijkste succesfactoren voor succes en toch trekt vrijwel niemand daar voldoende tijd voor uit. Deadlines dringen, targets moeten worden gehaald. Bovendien vinden de meeste salesmensen onderzoek lastig. Welke vragen moet je bijvoorbeeld in welke fase van het salesproces stellen? Het Sales Canvas wil daarbij behulpzaam zijn. Het bestaat uit een boek en een spel, waarin het aanleren van onderzoeksmethoden centraal staat.
nieuws
Marketing
26 april 2017
Peter Spijker
1-2 minuten leestijd
Uitgever Ina van Duuren overhandigde op donderdag 20 april in Het Oude Magazijn te Amersfoort het eerste Nederlandstalige exemplaar van Profit first aan de Amerikaanse auteur Mike Michalowicz. Staand voor een groep van vooral vrouwelijke ondernemers die tijdens een seminar door financieel expert Femke Hogema waren ingevoerd in het Profit first-systeem, glunderde hij van oor tot oor.
recensie
Marketing
21 april 2017
Kashifa Suddle
3-4 minuten leestijd
Customer experience is een vakgebied dat de laatste jaren enorm aan belangstelling gewonnen heeft. Toch blijft het in organisaties lastig om de gewenste klantbeleving in het gehele bedrijf te verankeren, over afdelingen heen. Ook is er nog teveel focus op scores in plaats van het verhaal achter deze cijfers.
recensie
Marketing
21 april 2017
Jan van Baardewijk
3-4 minuten leestijd
Met de titel maakt Bart van den Belt direct helder waar het boek over gaat. De online marketingmachine, een boek voor ZZP-ers. Want waar elke multinational een complete afdeling heeft, hebben ZZP-ers zelf kennis nodig om marketing te bedrijven met een minimaal budget. Precies dat is de doelgroep waar Van den Belt zijn boek voor schrijft.
preview
Marketing
21 april 2017
Femke Hogema
3-4 minuten leestijd
Voor veel ondernemers is het op orde hebben van de financiën een verplichting die onderaan de prioriteitenlijst bungelt. ‘Daar heb ik een accountant voor' zeggen ze dan. Zó denken brengt alleen wel behoorlijke risico's met zich mee.
interview
Marketing
14 april 2017
Jeroen Ansink
4-6 minuten leestijd
Ondernemers zijn succesvoller als ze eerst hun winst pakken en zich dan pas zorgen maken om de kosten, stelt bedrijfsadviseur Mike Michalowicz in Profit first. Cruciale stap is het openen van verschillende bankrekeningen die elk een specifiek doel dienen. ‘Je neemt betere beslissingen als je je inkomsten al vooraf een bestemming geeft.’
recensie
Marketing
13 april 2017
Désirée Wassing-Boerema
3-4 minuten leestijd
Als zzp-er of kleine ondernemer moet je een duizendpoot zijn. Je bent boekhouder, communicatiemedewerker, marketeer én salesmanager in één. De vraag wie je klant precies is en welke behoefte hij of zij heeft, speelt hierbij een belangrijke rol.
recensie
Marketing
13 april 2017
Désirée Wassing-Boerema
3-5 minuten leestijd
Als zzp-er of kleine ondernemer moet je een duizendpoot zijn. Je bent boekhouder, communicatiemedewerker, marketeer én salesmanager in één. De vraag wie je klant precies is en welke behoefte hij of zij heeft, speelt hierbij een belangrijke rol.
recensie
Marketing
11 april 2017
Erik van Vonderen
2-3 minuten leestijd
De aandacht voor employer branding is de laatste jaren enorm toegenomen. Niet in de laatste plaats omdat digitalisering en vooral de opkomst van social media ervoor gezorgd hebben dat bedrijven meer dan ooit in de schijnwerpers staan.
recensie
Marketing
10 april 2017
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
In Holy Trinity Events analyseert Peter Decuypere (bekend van o.m. I love Techno) zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert de voormalig eventmanager over de vraag waar een succesvol event aan moet voldoen. Zo komt hij tot een model van bouwstenen en structuren.