OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 41 van 1.709 resultaten
    column
    Marketing
    2 december 2016
    Paul Postma
    3-5 minuten leestijd
    Sturen op data is zo oud als mensen zelf: de sporen van een Gazelle wijzen je de weg waar je er een kunt verschalken voor het eten, en sterren wijzen je de weg op de wereldzeeën: allemaal data. De vakman leerde wat hij met welke data moest doen om te overleven.
    recensie
    Marketing
    1 december 2016
    Louis Thorig
    6-8 minuten leestijd
    Neuromarketing is een relatief nieuw vakgebied met een veelbelovende toekomst dat neuro- en psychofysiologische onderzoekstechnieken toepast om de onbewuste impact van marketing en marketingcommunicatie op het consumentenbrein in kaart te brengen.
    recensie
    Marketing
    23 november 2016
    Anne-Mieke Vermeer
    3-4 minuten leestijd
    Het zal niet de bedoeling zijn van Kiki Verbeek dat u de titel van haar boek Integere types doen niet aan marketing serieus neemt. Zij schreef dit boek met de ondertitel ‘Overtuigend zakelijk bloggen' vanuit haar eigen praktijk en ervaring.
    preview
    Marketing
    21 november 2016
    Rob Beltman
    3-4 minuten leestijd
    Welke competenties vraagt het van marketeers om te winnen in de marktomstandigheden van morgen en op welke manier kun je die competenties zo organiseren, dat ze het best tot hun recht komen? Dat vroeg Rob Beltman zich af in zijn boek De marketingorganisatie van de toekomst. Een preview.
    recensie
    Marketing
    21 november 2016
    Quintus Hegie
    3-4 minuten leestijd
    Bedrijven realiseren zich dat zij slimmer met de enorm toegenomen hoeveelheid data om moeten gaan, willen zij nog voldoende klant- en bedrijfswaarde kunnen creëren. Met Creating Value with Big Data Analytics schreven Verhoef, Kooge en Walk een goed onderbouwd volledig handboek.
    recensie
    Marketing
    18 november 2016
    Daniëlle de Jonge
    2-3 minuten leestijd
    Toen ik mijn carrière als trainer en spreker over onderscheidend verkopen begon – we spreken: begin deze eeuw – lag de focus sterk op het verkondigen van USP’s, een strak verkoopverhaal en glanzende marketingbrochures.
    preview
    Marketing
    10 november 2016
    Marc de Groot
    3-5 minuten leestijd
    In de wereld van Online Marketing veranderen de dingen enorm snel. In de wereld van SEA, oftewel Search Engine Advertising, nog veel sneller! Juist daarom is het zaak om continu op de hoogte te blijven van de actuele ontwikkelingen en strategieën. Wat zijn de dingen die u nu moet doen om te scoren binnen de betaalde zoekresultaten?
    recensie
    Marketing
    4 november 2016
    Fred Rutgers
    2-4 minuten leestijd
    Lucas Verwey is een echte design goeroe. Hij heeft een fiks trackrecord in de designindustrie. Niet alleen als ontwerper, maar ook als docent speelt design een leidende rol in zijn leven.
    recensie
    Marketing
    4 november 2016
    Wieger Waardenburg
    1-2 minuten leestijd
    Het levenswerk van Patrick Petersen. Inmiddels is de vijfde editie van zijn Handboek Online Marketing (HOM5) verschenen. Het resultaat? Een hardcover boek van rond de 600 pagina’s met vele online aanvullingen.
    recensie
    Marketing
    3 november 2016
    Kevin Huizer
    3-4 minuten leestijd
    Wanneer een bedrijf contact heeft met klanten –op welke manier dan ook, kunnen daar signalen uitkomen. Zowel positief, als negatief. Een klantsignaal is dan ook een onderdeel van de klantbeleving. De grote vraag blijft: op welke manier kan de klantbeleving meetbaar inzichtelijk gemaakt worden?
    recensie
    Marketing
    2 november 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-5 minuten leestijd
    Ondernemen is vandaag de dag een lastige klus. Lage economische groei, toenemende concurrentie en snelle veranderingen zetten de winstgevendheid onder druk. Bedrijven zien zich voor moeilijke dilemma’s gesteld over hoe hier mee om te gaan. In Kiezen voor winst lees je hoe je een aantal van deze dilemma’s met succes te lijf kunt gaan.
    nieuws
    Communicatie en media
    28 oktober 2016
    Justin van Lopik
    Het Platform Innovatie in Marketing (PIM) heeft de nominaties voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016 bekend gemaakt. Vorig jaar won het boek Online Brand Identity van Joris Merks-Benjaminsen.
    preview
    Marketing
    28 oktober 2016
    Ita Pronk-Verduijn
    3-4 minuten leestijd
    Wat kun je zélf doen om je website op de eerste pagina’s van de zoekresultaten zichtbaar te maken? Ita Pronk-Verduijn legt in haar boek de (logischerwijs soms wat technische) materie in goed leesbare Jip-en-Janneke taal uit. In deze preview vertelt ze in grote lijnen hoe het boek Heel Holland Googelt tot stand is gekomen en opgebouwd is.
    opinie
    Internet en social media
    27 oktober 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Adrie Dolman is agile coach en eigenaar van Adapt2Value. Hij helpt bedrijven met agile innoveren, concurreren en excelleren. Onlangs verscheen zijn boek Agile Marketing, dat genomineerd is voor de PIM Marketing Literatuurprijs 2016. Hij vertelt over zijn top 3.
    recensie
    Algemeen management
    20 oktober 2016
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    Waar goede managers zich tevreden stellen met het behalen van hun doelstellingen en het motiveren van hun team, daar gaat de superbaas een stapje verder, stelt Sydney Finkelstein in Superbosses. Door zich te constant omringen met ruw talent en dat optimaal te ontwikkelen, tillen superbazen hun hele omgeving naar een hoger niveau. Veel van deze protégés komen uiteindelijk zelf ook op een toppositie terecht, zodat elke superbaas kan buigen op een aantoonbaar track record.
    recensie
    Internet en social media
    19 oktober 2016
    Pierre Pieterse
    1-2 minuten leestijd
    In haar vorige boek Mentaal Kapitaal beschreef psycholoog Elke Geraerts, die academische posities bekleedde bij Harvard, Maastricht en Rotterdam, hoe het succes van een organisatie afhankelijk is van het mentale vermogen van haar medewerkers, ‘zoals het succes van een sportteam wordt bepaald door het fysieke vermogen van de atleten’. In het boek onderscheidt ze vier interventies die een hefboomeffect hebben op veerkracht: zelfcontrole, optimisme, aandacht en bewustzijn. Alle vier deze ‘hefbomen’ zijn te trainen.
    recensie
    Marketing
    17 oktober 2016
    Fred Rutgers
    3-4 minuten leestijd
    Als meestgelezen blogger op www.deondernemer.nl en als auteur van inmiddels 5 boeken werd ik direct nieuwsgierig toen ik Integere types doen niet aan marketing- Overtuigend zakelijk bloggen zag. Ik kon haast niet wachten om hier een recensie over te schrijven.
    recensie
    Marketing
    13 oktober 2016
    Fred Rutgers
    3-4 minuten leestijd
    Marc van Eck is een vakman met een indrukwekkende achtergrond. Hij heeft in de praktijk bewezen dat hij echt weet wat erbij komt kijken om een merk te ontwikkelen en uiteindelijk succesvol te maken.
    recensie
    Marketing
    12 oktober 2016
    Sjors van Leeuwen
    7-9 minuten leestijd
    Customer experience is king! Het draait om de beleving van de klant wanneer hij of zij zaken doet met jouw bedrijf. Over alle processen, kanalen en touchpoints heen. Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Om je te helpen is er nu het boek Klantsignaalmanagement dat een stap voor stap aanpak biedt voor een betere en meetbare klantbeleving.
    recensie
    Marketing
    11 oktober 2016
    Peter Streefkerk
    4-6 minuten leestijd
    Inkopers kennen twee soorten klanten: interne klanten (ook wel collega’s genoemd) en externe klanten (van hun bedrijf of organisatie). De interne klanten bepalen het succes van de inkoopafdeling en de externe klanten het succes van het bedrijf of de organisatie. In beide gevallen vervullen inkopers een sleutelrol. De vraag is hoe je nu precies met die klanten omgaat. Welke factoren bepalen je succes en welke je falen. Met het boek ‘De klantenfluisteraar’ behandelt auteur Jan van Setten alle facetten van de klant en het begrip klantgerichtheid.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden