OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 44 van 1.710 resultaten
    nieuws
    Internet en social media
    17 juni 2016
    Justin van Lopik
    Op 13 december verscheen Zakelijke doelen bereiken met social media. Het eerste boek waarin op een heldere manier wordt uitgelegd wat voor type social media activiteiten horen bij welk businessdoel. Want als je doel bijvoorbeeld is om je naamsbekendheid te vergroten moet je heel andere dingen doen op social media dan wanneer je doel is om je reputatie te veranderen, of medewerkers te werven.
    recensie
    Marketing
    9 juni 2016
    Maurizio Barberio
    2-3 minuten leestijd
    Thomassen en de Haan hebben in hun boek Service Excellence - werken aan excellence klantgerichtheid en uitzonderlijke klantbeleving met het Service Excellence Model getracht om de lezer aan de hand van negen bouwstenen diepgaand inzicht te verschaffen in hoe te bouwen aan een Service Excellence organisatie. Dit is hen mijns inziens uitstekend gelukt.
    preview
    Marketing
    1 juni 2016
    Patrick Petersen
    4-5 minuten leestijd
    Handboek Conversie & Customer Journey Mapping biedt niet alleen theorie maar ook harde quick wins, cases en wetenschappelijke onderzoeken op gebied van online en het begrijpen van de moderne Customer Journey. Een preview.
    interview
    Marketing
    1 juni 2016
    Bert Peene
    7-10 minuten leestijd
    Hoe kunnen organisaties zich op een natuurlijke manier transformeren tot bezielde merkorganisaties? Die vraag staat centraal in Verhalen om niet te verdwalen (‘De reis van de merkorganisatie’) van Jan Spackler en Ruud Heijenga. Geen boek, maar een ‘Bookazine’: een gevarieerd geheel van beschouwende, verhalende, verklarende en inspirerende teksten en heel veel beeldmateriaal. Prikkelend kortom in toon en beeldtaal of, zoals de auteurs het zelf noemen: ‘de zakelijkheid vermenselijkt’. Managementboek Magazine ging met ze mee op reis.
    recensie
    Marketing
    31 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    4-5 minuten leestijd
    De reclamewereld heeft af te rekenen met een geloofwaardigheidsprobleem dat is veroorzaakt door het veelvuldig doen van loze beloftes. De kritische en mondige consument van tegenwoordig reageert daarop met... wantrouwen.
    preview
    Marketing
    25 mei 2016
    Mark van de Grift
    3-4 minuten leestijd
    De basis van TRUE Branding is Transparency, Responsibility, Unique en Empathy. Dit is een geheel nieuw concept en staat voor loyaliteit aan je eigen merk. In deze preview legt Mark van de Grift uit waarom dat belangrijk is.
    recensie
    Marketing
    24 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Rudy Moenaert en Henry Robben bepleiten in hun nieuwe boek Marketing met ballen dat marketeers (weer) een leidende rol binnen organisaties moeten innemen.
    recensie
    Marketing
    18 mei 2016
    Mathijs Oosterhuis
    2-3 minuten leestijd
    Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen: wat mij betreft hoort dit boek in het zicht te liggen. De uitstraling is zeer chique, met een harde omslag en retro print op de voorkant. Daarnaast heeft het een mooi groot formaat en is het ook aardig op gewicht. Ook het onderwerp is één waarover iedereen mee kan praten (tijdens de koffie). Honderden oude merken worden op 1 à 2 pagina’s per merk kort besproken.
    recensie
    Marketing
    17 mei 2016
    Paul Kruijssen
    Veranderen is moeilijk! Verhalen om niet te verdwalen is een boek voor wie wil reizen en durft te ontdekken, het verstand durft ‘los te laten’ en verbinding weet te leggen met zijn gevoel en dat van anderen. Dit prachtige boek ‘eventjes lezen’, dat is wat veel van het goede. Zoiets vergt echt wel ‘tijd’ dus die moet je er wel voor maken, maar daar had ik zeker zin in.
    achtergrond
    Marketing
    13 mei 2016
    Robert Buisman
    6-9 minuten leestijd
    Niet eerder was de Business Development Manager zo belangrijk. Ook niet eerder was er zoveel verwarring over de inhoud van de functie. In dit artikel - het laatste uit de serie Uitgelegd & Uitgelicht - leg ik uit wat Business Development is, tegen het decor van de veranderende economie. Want dat is de kracht van strategische bedrijfsontwikkeling: groeistrategieën opzetten en uitvoeren die de toekomst veiligstellen.
    recensie
    Marketing
    13 mei 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    1-2 minuten leestijd
    Een Marketing Superhero is een doodgewoon mens; hij doet echter ongewone dingen. Dat zal ook wel moeten, want vandaag de dag verkoopt het meest geweldige product zich niet meer automatisch.
    nieuws
    Economie
    12 mei 2016
    Jeroen Ansink
    3-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? ‘Onze man in de VS’ Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    interview
    Marketing
    12 mei 2016
    Peter Spijker
    5-7 minuten leestijd
    Marketing verliest terrein in ondernemingen, vanwege een gebrek aan visie en leiderschap. Samen met Henry Robben schreef Rudy Moenaert het boek Marketing met ballen waarin drie gedragskenmerken centraal staan die marketingleiderschap bepalen: ontdekken, managen en respecteren.
    achtergrond
    Marketing
    9 mei 2016
    Robert Buisman
    5-7 minuten leestijd
    Technologie is mooi, maar niet genoeg. Ook een menselijke, sociale en duurzame opstelling zorgen in de nieuwe tijd voor succes en - daaruit voortvloeiend - een goed financieel resultaat.
    recensie
    Marketing
    6 mei 2016
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Bedrijven moeten marktgerichter en klantgerichter worden om te kunnen overleven. Vreemd genoeg houdt de positie van marketing binnen organisaties hiermee geen gelijke tred. Sterker nog, die ligt steeds meer onder vuur. Dat ligt voor een groot deel aan de marketeers zelf. Die moeten werken aan hun persoonlijk businessmodel om als marketeer serieus genomen te worden binnen de organisatie.
    opinie
    Internet en social media
    2 mei 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Marco Frijlink is mede-eigenaar van Budeco, the business development company: een bureau gespecialiseerd in online marketing. Hij is gefascineerd door de vraag: waarom? Waarom gedragen mensen zich zoals ze doen en wat kan je doen om dat te beïnvloeden. Drie boeken die een begin van een antwoord geven:
    preview
    Marketing
    29 april 2016
    Matthieu van den Bogaert
    3-5 minuten leestijd
    Wie droomt er als kind niet van om een echte superheld te zijn? Zou het niet heerlijk zijn om door muren te kunnen lopen, gedachten te kunnen lezen of voorwerpen te verplaatsen met je gedachten?
    recensie
    Marketing
    18 april 2016
    Bert Peene
    3-4 minuten leestijd
    Wat hebben merkorganisaties exact nodig om grip te krijgen op het nu? Die vraag staat centraal in Verhalen om niet te verdwalen van Jan Spackler en Ruud Heijenga. Om die vraag te kunnen beantwoorden, moet allereerst duidelijk zijn wat dat ‘nu’ precies is en daar beginnen volgens de auteurs de problemen al. Met name de ICT-ontwikkelingen van de 21ste eeuw zorgden voor wat zij een ‘logaritmische versnelling van tijd’ noemen.
    achtergrond
    Leiderschap
    13 april 2016
    Robert Buisman
    5-7 minuten leestijd
    SNS kwam een aantal jaren geleden met de kreet: 'Banken moeten weer normaal gaan doen'. Toen een spraakmakende zin, waarvan we allemaal weten waar die vandaan kwam.
    recensie
    Marketing
    7 april 2016
    Paul Kruijssen
    3-5 minuten leestijd
    De uitvoering van True Storytelling is True Storytelling an sich. Bij het openslaan en doorbladeren van het boek valt op dat overal over nagedacht is.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden