OnlineMagazine

Platform voor business professionals

Zoek in het Online Magazine

Gevonden artikelen

    Filteren 1

    Filter de resultaten

    Actieve filters 1

    Marketing

    Rubriek

    Toon meer

    Online Magazine

    Auteur

    Toon meer

    Tags

    Dossier

    Toon meer
    Toon resultaten

    Marketing

    Hier vindt u artikelen rond boeken over marketing en commercie. Van seo en contentmarketing tot branding en storytelling. Alles voor marketingprofessionals en -managers.
    Pagina 45 van 1.710 resultaten
    recensie
    Marketing
    7 april 2016
    Sjors van Leeuwen
    3-4 minuten leestijd
    Bedrijven kunnen maar beter investeren in klantgerichtheid, service en klantbeleving om te kunnen blijven bestaan. Met product, prijs en kwaliteit alleen maak je het verschil niet meer. Dé onderscheidende succesfactor is het ontwikkelen van een emotionele connectie met klanten. Dit lukt alleen als je service excellent is en je Service Excellence biedt.
    achtergrond
    Marketing
    1 april 2016
    Robert Buisman
    5-7 minuten leestijd
    We staan bovenop het omslagpunt naar de nieuwe tijd. Het oude - op schaarste, bezit, efficiency en aandeelhouderswaarde gebaseerde - economische systeem is aan het einde van z'n kunnen.
    nieuws
    IT-management / ICT
    31 maart 2016
    Jeroen Ansink
    3-5 minuten leestijd
    Wat leest Amerika en wat waait waarschijnlijk over naar Nederland? 'Onze man in de VS' Jeroen Ansink doet maandelijks een rondje boekwinkels in New York.
    achtergrond
    Algemeen management
    23 maart 2016
    Robert Buisman
    7-9 minuten leestijd
    De term deeleconomie bestaat uit twee woorden en daar zit meteen de kern van veel discussie. Delen en economie, hoe hangen die met elkaar samen?
    recensie
    Marketing
    21 maart 2016
    Sjors van Leeuwen
    5-7 minuten leestijd
    Mond-tot-mondreclame is zo oud als de weg naar Rome. Maar wel steeds belangrijker. Mensen zijn sociale wezens en overal waar mensen komen praten ze met elkaar. Steeds vaker over bedrijven, merken en producten en steeds vaker op sociale media. De Superpromoter beschrijft hoe je deze mensen als ‘superpromoter' kunt inzetten om jouw organisatie nog succesvoller te maken.
    preview
    Marketing
    18 maart 2016
    Rudy Moenaert
    2-3 minuten leestijd
    Het roer moet om. Marketeers moeten (weer) een leidende rol pakken binnen hun bedrijf. Dat zeggen Rudy Moenaert en Henry Robben in Marketing met ballen. Waarom dat nodig is, en hoe u dat doet, leest u in deze preview.
    achtergrond
    Marketing
    16 maart 2016
    Robert Buisman
    6-8 minuten leestijd
    Sinds het uitbreken van de financiële crisis zijn we anders gaan denken over economie, winst en succes. Nieuwe kernwaardes (o.m. socialer, duurzamer, oprechter) verdringen oude waardes als macht, status, ego en gewin. In deze blog ga ik in op duurzaamheid en daarbinnen de circulaire economie.
    recensie
    Marketing
    9 maart 2016
    Jeanine Dijkhuis
    Voodoo marketing van Ronald Voorn & Jan Dijkgraaf is een boek over verleiding en misleiding. Uitgaande van de zelfbeschikkingstheorie heeft de mens drie sterke behoeften: autonomie, competentie en verbondenheid.
    preview
    Marketing
    7 maart 2016
    Paul Hillesum
    3-4 minuten leestijd
    Reclame heeft een geloofwaardigheidsprobleem. Merken hebben ons de afgelopen decennia bedolven onder een eindeloze stortvloed van beloften die zij vaak niet of slechts gedeeltelijk waarmaakten. Effect: een consument die reclame liever mijdt en de inhoud er van niet vertrouwt. In True Storytelling nemen Paul Hillesum en Amber Franssen je mee in de wereld van authenticiteit, storytelling en contentmarketing. Een preview.
    achtergrond
    Marketing
    4 maart 2016
    Robert Buisman
    6-8 minuten leestijd
    In mijn vorige post schreef ik over Daan Roosegaarde en de wegenbouwdivisie van Heijmans die samen een nieuw denkkader ontwikkelden waaruit innovaties en een nieuw businessmodel voortkwamen. Wat Roosegaarde van nature doet is wat wetenschappers 'Design Thinking' noemen. In dit artikel, deel 2 uit de serie Uitgelegd & Uitgelicht, dit fascinerende - en vaak verkeerd geïnterpreteerde - onderwerp.
    recensie
    Marketing
    2 maart 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    Succes met e-commercie van Marc de Groot is bedoeld om de ruim 70.000 (jawel!) webwinkeliers die in Nederland actief zijn, een praktische handleiding te bieden.
    recensie
    Algemeen management
    2 maart 2016
    Hanneke Tinor-Centi
    2-3 minuten leestijd
    Opvallend veel bedrijven besteden opvallend weinig tijd aan het structureel en gestructureerd testen van e-mailuitingen! Met het heldere stappenplan van Marc Borgers en Frans Reichardt zullen de resultaten van e-mailcampagnes snel en grondig verbeteren.
    interview
    Marketing
    2 maart 2016
    Paul Groothengel
    5-7 minuten leestijd
    Verkoop wordt steeds minder het domein van de snelle types die alles in de strijd gooien om de deal maar te kunnen sluiten. Diepgaande allianties sluiten met je strategische klanten, meedenken met hun processen, en jouw mensen stationeren bij de klant. Dát is de toekomst van het verkoopvak, beschrijft Marian Dingena, oprichter van MPCN Action Learning & Business Coaching, in Transformational Sales, making a difference with strategic customers. 
    recensie
    Marketing
    1 maart 2016
    Sebastiaan van der Valk
    1-2 minuten leestijd
    Eenvoudig, doelgericht en praktisch geschreven. Het boek Lanceer je bedrijf heb ik in één keer uitgelezen. Bart van den Belt heeft het boek geschreven voor ZZPérs en zelfstandig professionals die bezig zijn om hun bedrijf (opnieuw) vorm te geven. Een boek waar je, inderdaad, als startend ondernemer direct mee aan de slag kunt gaan.
    column
    Marketing
    1 maart 2016
    Pierre Pieterse
    2-3 minuten leestijd
    Vorig jaar (in mei om precies te zijn) schreef ik hier een stuk over ‘de klant', naar aanleiding van Omnichannel in retail waarmee Gino Van Ossel het Managementboek van het Jaar 2015 bleek te hebben geschreven.
    opinie
    Algemeen management
    26 februari 2016
    Nienke van Oeveren
    1-2 minuten leestijd
    Jaap Bressers leek voorbestemd om een topmanager te worden, tot hij bij een duikongeluk zijn nek brak en in een rolstoel belandde. Dit maakte dat hij op een heel andere manier ging kijken naar de wereld om zich heen. Deze nieuwe inzichten deelt hij als veelgevraagd spreker in het bedrijfsleven. Hij vertelt over zijn 3 favoriete boeken.
    recensie
    Marketing
    24 februari 2016
    Sjors van Leeuwen
    4-5 minuten leestijd
    Stop denken in oplossingen. Start denken in problemen. Dat is de ondertitel én het centrale thema van het boek De perfecte positionering van Julian Stevense. Organisaties en merken kunnen zich onderscheiden van anderen door zich te richten op de problemen die mensen ervaren en niet door te denken in oplossingen.
    preview
    Marketing
    23 februari 2016
    Bart van den Belt
    4-5 minuten leestijd
    Bart van den Belt is succesvol spreker en staat wekelijks voor grote groepen. In maart 2016 presenteert hij zijn tweede boek Lanceer je bedrijf. De centrale boodschap: zichtbaar zijn én waarde bieden, maar je verhaal wel persoonlijk houden. Bart legt in deze preview uit hoe.
    achtergrond
    Marketing
    19 februari 2016
    Robert Buisman
    4-5 minuten leestijd
    Operational Excellence maakt het verschil niet meer. Grote uitdagingen vragen om een grote aanpak. Duurzaam succes behaal je door het speelveld te veranderen of door een geheel nieuw speelveld te creëren. In deze aflevering van Uitgelegd & Uitgelicht ga ik in op de waanzinnig fascinerende - en veelbelovende - strategie van co-creatie en de vernieuwing van businessmodellen.
    column
    Marketing
    19 februari 2016
    Robert Buisman
    2-3 minuten leestijd
    In de komende weken behandelt Robert Buisman in deze blogtour de circulaire economie, deeleconomie, transitie en De Nieuwe Commercie, Business Model Innovation, Design Thinking, Customer Experience, Business Serendipity, en Creating Shared Value.

    Populaire producten

      Personen

        Trefwoorden