OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
1
Organisatiekunde
Hier vindt u artikelen rond boeken over organisatiekunde. Van organisatiecultuur en lerende organisaties tot KPI's. Alles voor professionals die bezig zijn met organisaties.
Pagina 87 van 1.780 resultaten
achtergrond
Organisatiekunde
26 november 2002
Maikel Batelaan
6-9 minuten leestijd
achtergrond
Algemeen management
26 november 2002
Walter Baets
8-12 minuten leestijd
achtergrond
Advisering
13 november 2002
Marco Cevat
6-9 minuten leestijd
achtergrond
Internet en social media
11 november 2002
Henk Adam
6-9 minuten leestijd
achtergrond
Algemeen management
11 november 2002
Paul Stamsnijder
8-11 minuten leestijd
achtergrond
Algemeen management
23 september 2002
Hubert Rampersad
7-11 minuten leestijd
recensie
Organisatiekunde
6 september 2002
Remko van der Honing
1-2 minuten leestijd
Verandermanagement staat al tijden in de schijnwerpers van managers, maar ook van de wetenschap. Dat blijkt uit het proefschrift (mei 2002) van Steven ten Have getiteld 'Voorbeeldig veranderen, een kwestie van organiseren'.
achtergrond
internet en social media
6 september 2002
Emile Poll
9-12 minuten leestijd
recensie
Organisatiekunde
1 juli 2002
Remko van der Honing
3-4 minuten leestijd
Met hun boek 'Facility management: strategie en bedrijfsvoering van de facilitaire organisatie' hebben Maas en Pleunis een inhoudelijk goed en prettig leesbaar naslagwerk geschreven. Het boek beschrijft facility management in de volle breedte, waardoor de diepgang slechts beperkt aan bod komt.
recensie
Organisatiekunde
7 juni 2002
Nicolaas Weeda
Ik geef een 8 Boeken als deze kunnen prikkelend zijn, anderen juist voorschrijvend terwijl weer anderen zich vooral richten op ondersteuning in praktijksituaties. Dit boek behoort zeker tot de laatste categorie, maar neigt ook sterk naar voorschrijvend met recepturen en is op verscheidene plaatsen prikkelend.
recensie
Organisatiekunde
6 juni 2002
Mieke de Haan
Ik geef een 7 Het boek is, zo melden de auteurs in de inleiding, bedoeld voor managers. Mensen die het druk hebben en geen tijd hebben om lang na te denken. Managers die snel informatie willen over de essenties van hun vak: organiseren, managen en veranderen.
achtergrond
Algemeen management
6 juni 2002
Ard-Pieter de Man
8-11 minuten leestijd
achtergrond
Algemeen management
6 juni 2002
Teun Hardjono
8-11 minuten leestijd
achtergrond
Organisatiekunde
6 juni 2002
Arend Oosterhoorn
7-10 minuten leestijd
recensie
Organisatiekunde
14 mei 2002
Paul Breman
Ik geef een 6. Hoewel het boek een heldere uiteenzetting over organisatieleren met concrete voorbeelden uit de praktijk biedt, voegt het weinig toe aan de inzichten die al eerder door anderen (o.a. Senge, Handy, Argyris, Revans, Wierdsma) zijn verkondigd.
recensie
Organisatiekunde
13 mei 2002
Erwin van de Pol
4-5 minuten leestijd
Michael Hammer is bekeerd. De initiator van Business Re-engineering, in zijn woorden (inclusief de bijbehorende typografie) "een onvoorwaardelijke, tot-op-de-grond-afbranden-en-helemaal-opnieuw-beginnen-aanpak voor het verbeteren van bedrijfsprocessen", had het mis zo schrijft hij middenin dit boek.
recensie
Organisatiekunde
13 mei 2002
Nico Bouman
1-2 minuten leestijd
Ik geef een dikke 8 De laatste jaren heb ik heel wat boeken over management het netvlies laten passeren. Dit boek is naast al die andere literatuur een regelrechte positieve uitschieter. Naast een makkelijke schrijftrant blijft het boek boeien op alle bladzijden.
recensie
Organisatiekunde
10 mei 2002
Willem Jan Stokhof
Krijgt U net als ik inmiddels een allergieaanval bij het horen van de woorden: 'We willen een lerende organisatie zijn'? Te veel wordt met de mond beleden wat in de praktijk niet wordt gedaan, niet in de laatste plaats omdat veel managementtheorieën een relatie met de werkelijkheid missen.
recensie
Organisatiekunde
10 mei 2002
Hogeboom
1-2 minuten leestijd
Eind jaren '70 komen Argyris en Schon met hun baanbrekende werk 'organizational learning' en kunnen daarmee als grondleggers worden beschouwd van de theorie over lerende organisaties. In1990 volgt het bekende boek 'The fifth discipline' van Peter Senge. Kenmerkend aan deze overigens waardevolle theorieën en concepten is dat deze vooral beschrijvend en diagnosticerend van aard zijn.
achtergrond
Algemeen management
8 mei 2002
Ton Bil
7-9 minuten leestijd