OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 4 van 274 resultaten
recensie
Verandermanagement
13 april 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Regeren is vooruitzien. Die eeuwenoude wijsheid is actueler dan ooit in een wereld die sneller dan ooit verandert en te maken heeft met een wereldwijde Coronacrisis. Voor bedrijven is het van levensbelang om nu met die onzekere toekomst bezig te zijn.
recensie
Strategisch management
30 maart 2020
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Wijzer in de toekomst gaat over een onderwerp dat voor veel organisaties nog een ver van hun bed show is. Namelijk, het werken met toekomstscenario's. Die helpen je om de veranderende wereld beter te begrijpen én om een toekomstgerichte strategie uit te stippelen.
recensie
Marketing
10 maart 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Een organisatie waar jouw klanten echt warm voor lopen en waar ze graag bij willen horen. Wie wil dat niet? Dat lukt alleen als je de klantbeleving (CX) structureel en consistent verbetert. In De CX Travel Guide lees je hoe dat aanpakt.
recensie
Marketing
4 februari 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Marketing Design met Customer Journey Mapping van Eveline van Zeeland bestaat uit een mix van ingrediënten met Customer Journey Mapping, een vleugje neuromarketing en een forse toef Design Thinking. Het is een boek voor het analyseren en ontwerpen van praktijkoplossingen en klantbelevingen waar klanten blij van worden.
recensie
Ondernemen
29 januari 2020
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
Het grote gevecht en het eenzame gelijk van Paul Polman. Een intrigerend boek over de kruistocht van CEO Paul Polman om zijn bedrijf Unilever, en het bedrijfsleven in het algemeen, te laten bijdragen aan een betere wereld. Want zo is de overtuiging van Polman, bedrijven en aandeelhouders moeten zich op het goede richten, de wereld beter maken, het geld komt dan vanzelf.
recensie
Organisatiekunde
9 januari 2020
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Globalisering, digitalisering en bezuinigingen dwingen culturele organisaties om hun traditionele manier van werken te herzien. Bittere noodzaak want inkomsten en bestaansrecht staan onder druk. Maar hoe kom je tot een nieuwe succesvolle aanpak? In Businessmodellen in de culturele sector geven experts hun visie op het ontwikkelen van nieuwe businessmodellen in de culturele sector.
recensie
Algemeen management
6 januari 2020
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Hoe krijg je meer grip op je leven en werk? Meer succes? Dat is gemakkelijker gezegd dan gedaan. Het begint met een beetje geluk hebben. Maar dat geluk kun je vaak wel een handje helpen. Ben Tiggelaar geeft je daarom 52 prikkelende en praktische lessen mee in Wie succesvol wil zijn moet vooral een beetje geluk hebben.
recensie
Marketing
13 december 2019
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
Waarom is Red Bull zo populair, terwijl niemand - NIEMAND! - het lekker vindt? Simpel, mensen zijn nou eenmaal irrationeel; we doen niet wat we zeggen en zeggen niet wat we doen. Om succesvol te kunnen zijn in de wereld om ons heen draait het om de onweerstaanbare kracht van marketing: Alchemie.
recensie
Verandermanagement
13 december 2019
Sjors van Leeuwen
5-7 minuten leestijd
De wereld verandert in rap tempo en organisaties moeten daarin mee. Hoe pak je dat aan? Je leest het in het boek Kleur bekennen. Rachelle van der Linden en Marco Derksen presenteren daarin drie stappen om je organisatie fundamenteel te vernieuwen.
recensie
Leiderschap
28 november 2019
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
Henry Mintzberg is wereldwijd een van de bekendste grootmeesters in management. In Mintzberg in essentie worden 42 korte, prikkelende en verrassende verhalen gebundeld. Verhalen, ideeën en opvattingen die de lezer regelmatig met beide managersbenen op de grond zetten.
recensie
Verandermanagement
27 november 2019
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
Om wendbaarder te worden gaan organisaties aan de slag met structuren, processen en technologie. Maar vergeten daarbij iets essentieels: het zijn de mensen die het doen, zij bepalen de wendbaarheid van je organisatie. In het boek Wendkracht beschrijft Natascha Wijnen een concrete aanpak om de wendbaarheid van medewerkers en teams te vergroten.
recensie
Algemeen management
22 november 2019
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Als je klantgericht wilt ondernemen sta je voor twee uitdagingen. Je moet de techniek op orde hebben en je moet de juiste cultuur in de organisatie weten te krijgen. Alleen dan kun je volgens Edwin Best Succesvol klantgericht ondernemen, wat ook meteen de titel van zijn boek is.
recensie
Marketing
5 november 2019
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Stop met het uitstrooien van online content op media die niet van jezelf zijn. Leid je publiek naar je eigen contentplatform met verhalen die er toe doen. Dat is de boodschap van Cor Hospes in De power van een contentplatform.
recensie
Internet en social media
21 oktober 2019
Sjors van Leeuwen
3-4 minuten leestijd
Online communities zijn ‘hot'. Ze zijn vaak het geheim achter de groei en het succes van bedrijven en social movements. Dat schrijft Maartje Blijleven in het boek We love communities over het opzetten van een succesvolle online community.
recensie
Verandermanagement
11 oktober 2019
Sjors van Leeuwen
5-8 minuten leestijd
Het duurt nog even en dan heeft China het wereldleiderschap van de USA definitief overgenomen en laat het Europa ver achter zich. In 2030 wil China wereldleider in innovatie zijn en koploper in acht industrieën. Pascal Coppens beschrijft in China's New Normal hoe China dit gaat lukken.
recensie
Marketing
2 september 2019
Sjors van Leeuwen
4-5 minuten leestijd
In Merkdisruptie lees je welke 100 merken de komende jaren gaan verdwijnen en waarom. De reden is simpel. Het zijn namelijk niet de grootste of sterkste merken die overleven, maar de merken die zich het beste weten aan te passen aan de veranderende tijd. Veranderingen die door 15 megatrends worden aangejaagd.
recensie
Mens en maatschappij
26 juli 2019
Sjors van Leeuwen
3-5 minuten leestijd
‘Als je wil weten waarom de rijken steeds rijker worden en alleen gewone mensen nog belasting betalen, dan is dit het boek dat je moet lezen', aldus thrillerauteur John le Carré over het boek Moneyland van onderzoeksjournalist Oliver Bullough.
recensie
10 juli 2019
Sjors van Leeuwen
5-6 minuten leestijd
De islamitische wereld bevindt zich in een steeds dieper wordende crisis. Althans, als je er met een westerse bril naar kijkt zoals auteur en hoogleraar Ruud Koopmans doet.
recensie
Marketing
9 juli 2019
Sjors van Leeuwen
2-3 minuten leestijd
In Nederland worden veel events georganiseerd. Van beurzen, seminars en congressen tot theater- en muziekvoorstellingen, films en concerten. Met iedere keer weer de vraag: hoe krijg ik de zaal vol? Hans Groen geeft het antwoord in het boek Volle zalen.
recensie
Strategisch management
21 juni 2019
Sjors van Leeuwen
4-6 minuten leestijd
Bedrijven kunnen niet meer vertrouwen op hun langetermijnplannen en jaarplannen zijn vaak al weer achterhaald als de inkt nog nat is. Bedrijven moeten hun strategieproces anders gaan inrichten en daarvoor bevat het boek 3458 een concrete aanpak.