OnlineMagazine
Platform voor business professionals
Filteren
2
Recensies
Recensies van Managementboek zijn onafhankelijk en geverifieerd. Ze komen tot stand in direct contact met onze redactie.
Pagina 2 van 60 resultaten
recensie
Marketing
3 oktober 2019
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Bladendokter Carolien Vader schreef met Content Playbook volgens eigen zeggen een levend document dat van tijd tot tijd wordt herzien. Een gids die de contentmarketeer of redactie helpt bij het ontwerpen van een bladformule; ook voor online.
recensie
Marketing
18 juli 2019
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
In Digital Marketing Pinball verklaart auteur Daniël Markus de groeisuccessen van winnende ecommerce bedrijven aan de hand van 5 drivers. Met heldere, begrijpelijke voorbeelden, neemt hij de lezer mee door het praktische speelveld van online testen, leren en opschalen.
recensie
Internet en social media
9 juli 2019
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
In haar derde boek Super social legt Socialemediapionier en -trainer Elja Daae uit hoe je in deze tijd effect bereikt met sociale media.
recensie
Communicatie en media
15 februari 2019
Jeanine Dijkhuis
2-4 minuten leestijd
Social Shift staat voor het planmatig inzetten via sociale media van werknemers als ambassadeurs voor het bereiken van je organisatiedoelstellingen. Koen Jordaans ontwikkelde de methode en schreef er een boek over.
recensie
Advisering
20 december 2018
Jeanine Dijkhuis
3-4 minuten leestijd
Muurtje Factuurtje gaat over het automatiseren van consultancy. Toegegeven, dat klinkt niet alledaags en eigenlijk ook best tegenstrijdig. Auteur Jan van de Poll beschrijft in dit boek dan ook een nieuw, disruptief groeimodel voor adviesbureaus, gebaseerd op exponentialiteit.
recensie
Marketing
6 november 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Wie ooit in zijn eentje heeft geprobeerd een naam te bedenken voor een startup, een bestaande (dochter-)onderneming, deelorganisatie of zelfs voor gewoon een nieuw product, weet wat voor gevecht dit kan zijn.
recensie
18 september 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Nieuwe generaties, een verhardende maatschappij, meer lange afstandsrelaties en vooral nieuwe technologieën gaan seks veranderen. Dat deed auteurs Mabel Nummerdor en Jeanneke Scholtens besluiten om op onderzoek uit te gaan en een boek te schrijven over de voorspelde trends die seks straks beïnvloeden.
recensie
Marketing
8 juni 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Voor een consistent uitgedragen merk dienen organisatiedoel en marketingdoel als uitgangspunt voor het communicatiedoel. Hiermee leg je de basis voor een merkstrategie en kan een internal branding traject volgen.
recensie
Persoonlijke effectiviteit
4 april 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Als een voormalig Chief Business Officer van Google X een formule heeft bedacht om 10 miljoen mensen gelukkig te maken, weet je dat het om een Amerikaanse auteur gaat en dat de kans op opportunisme groot is. Dat blijkt hier ook wel het geval.
recensie
Marketing
16 februari 2018
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
‘Content is de motor van moderne marketing’ aldus Antal de Waij. Daarin staat hij niet alleen. Content is meer dan ooit verworden tot een constante spilfunctie binnen marketingcommunicatie.
recensie
Ondernemen
31 januari 2018
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
In coachende schrijfstijl hebben innovatie-experts Huizenga en Van Beek een boek geschreven over de innovatiecyclus. Dit boek lijkt vooral spiegelend bedoeld en is gestoeld op eigen ervaringen van de auteurs. Aangevuld met interviews van andere jonge ondernemers.
recensie
Marketing
14 december 2017
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Met de naam Philip Kotler op de omslag, verwacht je een belangrijk marketingboek. Kotler geldt immers nog altijd als een van de grondleggers van de marketing.
recensie
Strategisch management
16 oktober 2017
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Kun je participerend sturing geven in een van oorsprong hiërarchisch opgebouwd bedrijf zónder te reorganiseren? Volgens de auteur van Dynamisch organiseren Glenn Frijde moet je wendbaar durven zijn vanuit persoonlijk leiderschap.
recensie
Mens en maatschappij
11 september 2017
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Nu kunstmatige intelligentie op het punt staat om de menselijke intelligentie te overtreffen, kun je je afvragen of mensen de wereld kunnen blijven runnen. Biotechnologie en computeralgoritmen zullen ons lichaam en onze hersenen omvormen en hele virtuele werelden scheppen.
recensie
Marketing
19 juni 2017
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Waar gaat het naartoe in de retail? Terwijl trendwatchers, hoogleraren, brancheorganisaties, merken, groothandelaren en detaillisten met elkaar bekvechten over mogelijke toekomstige ontwikkelingen, haalt de waarheid ons in.
recensie
Mens en maatschappij
2 juni 2017
Jeanine Dijkhuis
2-3 minuten leestijd
Op pakkende wijze beschrijft auteur Marc Josten in Weerwoord zijn jarenlange onderzoek naar het vroegere en hedendaagse belang van waarheidsvinding in de pers.
recensie
Marketing
10 april 2017
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
In Holy Trinity Events analyseert Peter Decuypere (bekend van o.m. I love Techno) zijn opgedane ervaringen in de eventwereld. Met terugwerkende kracht filosofeert de voormalig eventmanager over de vraag waar een succesvol event aan moet voldoen. Zo komt hij tot een model van bouwstenen en structuren.
recensie
Algemeen management
7 april 2017
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Vanwege mijn vakgebied lees ik meer marketingboeken dan managementboeken. Het thema ‘motivatie’ is iets wat beide disciplines raakt. Waarom doet de medewerker wel of niet wat jij van hem/haar vraagt? Hoe beïnvloed jij de motivatie van een ander? Zowel een onderwerp voor leiderschap, als voor klantgedrag. Vandaar mijn keuze.
recensie
Marketing
15 maart 2017
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
Big data kan waarde creëren. Big data is de hype voorbij. Door de combinatie van hun academische en pragmatische achtergrond weten deze auteurs de complexe materie laagdrempelig leesbaar en nuchter functioneel te vertellen.
recensie
Marketing
1 februari 2017
Jeanine Dijkhuis
1-2 minuten leestijd
De titel van Good Business voor KMO’s van de Vlaamse auteur Louis Schoofs doet business development adviezen voor het MKB (in België KMO) vermoeden.