Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Nieuws

De game-industrie

Reset, Changing the way we look at video games (Berrett-Koehler, 2007) in een bijzonder diepgaand en leerzaam boek over de snel groeienDe game-industrie. De auteur, Rusel DeMaria, is een vermaard game-strateeg en bespreekt het hele spectrum van het ontstaan in de arcades tot de huidige virtuele werelden. Alleen is de insteek t.o.v. andere boeken een andere: het gaat DeMaria in gaming ontspannen EN leren. Er zijn nogal wat misverstanden op dit gebied: "geweld"-games zet aan tot geweld, veel spelen van games maakt kinderen a-sociaal! Gamen is verslavend!

Bertrand Weegenaar | 4 december 2007

Maar games hebben veel bijkomende voordelen, die de, (als ze al zouden kloppen), nadelen ver overtreffen: games biedt zelfvertrouwen, leert ontdekken, experimenteren, uitdaging, motivatie, stimuleert fantasie, interactie, identificatie en socialisatie. Onder andere. Een game is dus per definitie een lerende omgeving.

Een aantal van deze eigenschappen moet ook werkgevers aanspreken. Mogelijkheden als simulatie en stimulatie, maar ook socialisatie en identificatie. Lees dus Reset om een duidelijk beeld te krijgen van de mogelijkheden van gaming EN met welke skills de nieuwe generatie werknemers uw bedrijf binnen komen.

"Games require players to construct hypotheses, solve problems, develop strategies, learn the rules of the in-game world through trial and error. Gamers must also be able to juggle several different tasks, evaluate risks and make quick decisions... Playing games is, thus, an ideal form of preparation for the workplace of the 21st century, as some forward-thinking firms already start to realise." The Economist 4 augustus 2005.

Over Bertrand Weegenaar

Bertrand Weegenaar is als hogeschooldocent HBO-ICT werkzaam op Windesheim. Zijn voorliefde ligt bij de onderwerpen strategie, marketing, geschiedenis; biografieën en internet; e-business. 

Deel dit artikel

Wat vond u van dit artikel?

0
0

Boek bij dit artikel

Skylla Janssen, Micha van der Meer
De game-industrie

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden