Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
, ,

The Enthusiastic Employee

How companies profit by giving workers what they want

Gebonden Engels 2005 1e druk 9780131423305
Dit product is niet leverbaar

Samenvatting

'The Enthusiastic Employee' geeft aan de hand van 30 jaar onderzoek en ervaring aan wat managers fout doen en wat zij eigenlijk zouden moeten doen.

Specificaties

ISBN13:9780131423305
Taal:Engels
Bindwijze:gebonden
Aantal pagina's:363
Druk:1

Lezersrecensies

Wees de eerste die een lezersrecensie schrijft!

Interviews en artikelen (1)

achtergrond
De kosten van demotivatie
Pierre Pieterse 24 mei 2006 Wie wil er geen gemotiveerde en enthousiaste werknemers? Het management! Dat zeg ik niet, maar David Sirota in zijn boek The Enthusiastic Employee. Hoewel bijna elke medewerker vol overgave aan zijn nieuwe baan begint, is de motivatie na de (gangbare) zes wittebroodsmaanden meestal wel zoek. Sirota geeft de volgende verklaring voor deze erosie: ‘Het komt niet omdat het nieuwe eraf is. De neergang, en het funeste effect daarvan op de prestaties, is het gevolg van de manier waarop management in de praktijk gebracht wordt. Je zou kunnen zeggen dat het management het enthousiasme doodt.’ Vooral bureaucratie is een probaat middel om elke aanwezige motivatie om zeep te brengen. Volgens Sirota is ‘red tape’ ontaardt in een onneembare vesting die het werk onmogelijk maakt. Papierwerk, functionele specialisaties die samenwerking onmogelijk maakt, het parafencircuit en nog vele andere pietluttige gedragsregeltjes. Regeltjes die niet alleen uiterst inefficiënt zijn maar vooral getuigen van wel heel weinig respect voor de medewerkers. In de woorden van Sirota: ‘Deze regels hebben betrekking op een breed scala posities: van de plantmanager die jaarlijks goederen produceert ter waarde van miljoenen dollars, maar zelf nog geen aankoop mag doen van meer dan 10.000 dollar, tot de kantoormedewerker die een formulier van 15 regels moet invullen om een vel postzegels te kunnen kopen.’

Inhoudsopgave

Acknowledgments xiii
About the Authors xvii
Introduction xxi

Part I: Worker Motivation, Morale, and Performance 1

Chapter 1: What Workers Want—The Big Picture 3
Blame It on the Young 4
What People Actually Say About Work 7
Three Factors 9
The Evidence 20
How the Three Factors Work in Combination 26
Individual Differences 28

Chapter 2: Employee Enthusiasm and Business Success 33
Making the Connection 33
Tell Us in Your Own Words 35
A Few Leading Organizations 39
Enthusiasm and Business Performance 44
Building the People Performance Model 47

Part II: Enthusiastic Workforces, Motivated by Fair Treatment 55

Chapter 3: Job Security 57
Justice and Job Security 58
Best Policies and Practices 68

Chapter 4: Compensation 77
Money as Seen by Workers 77
Money as Seen by Employers 78
The Level of Pay 81
Pay for Performance 88
Strategies for Effective Compensation 96

Chapter 5: Respect 109
The Heart of Respect 112
Humiliating Treatment 113
Indifferent Treatment 115
Respectful Treatment 120
Physical Working Conditions 121
Status Distinction 125
Job Autonomy 127
Constrained Communication 131
Day-to-Day Courtesies 134

Part III: Enthusiastic Workforces, Motivated by Achievement 137

Chapter 6: Organization Purpose and Principles 139
Elements of Company Pride 140
Company Ethics and Business Results 143
Ethics in the Treatment of Employees 150
Getting Practical: Translating Words into Deeds 154

Chapter 7: Job Enablement 167
Ah, Bureaucracy! The Evil That Just Won't Go Away 173
A Management Style That Works 179
Layers of Management 183
The Benefits of Self-Managed Teams 186

Chapter 8: Job Challenge 191
Is This an Aberration, Are Workers Delusional, or Are They Lying 193
Given a Choice, Few People Volunteer to Fail 195
Push and Pull Forces 198

Chapter 9: Feedback, Recognition, and Reward 207
Do Workers Get the Feedback They Need? 207
Guidance: Cognitive Feedback 209
A Short Course on Giving Guidance 212
Evaluation, Recognition, and Reward 223
Promoting From Within 231
Dealing with Unsatisfactory Performance 233
Feedback Sets Priorities 236

Part IV: Enthusiastic Workforces, Motivated by Camaraderie 239

Chapter 10: Teamwork 241
A Look Back 242
Are We Doing Better Now? 243
Socializing While Working 244
The Negative Effect of Uncooperative Co-Workers 245
Contentious Workgroups Are a Drag 246
Building Partnership 250
A Short Course on Effective Partnership Workshops 254

Part V: Bringing It All Together: The Total Organization Culture—and How to Change It 263

Chapter 11: The Partnership Organization 265
Partnership and Its Alternatives 266
Application to Other Constituencies 279

Chapter 12: Translating Partnership Theory into Partnership Practice 281
It Starts at the Top 283
The Action Process 285

Part VI: Appendices 303

Appendix A: Survey Administration and Population Composition 305

Appendix B: Reliability and Validity of the Data 309

Appendix C: Job Satisfaction: Demographic, Occupational, and Regional Breaks 317

Appendix D: Comparisons with Other Norms 321

Appendix E: The Readiness Questionnaire 325

Endnotes 335
Index 347

Managementboek Top 100

Rubrieken

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        The Enthusiastic Employee