

Jan Leen is docent aan de opleiding Bedrijfskunde MER van de Hogeschool van Amsterdam.
Meer over de auteursPraktijkgericht onderzoek in bedrijf
Paperback Nederlands 2017 2e druk 9789046905654Samenvatting
Deze tijd, waarin kennis steeds sneller veroudert, vraagt om een kritische blik en onderzoekende houding. Deze uitgave biedt studenten een onmisbare basis in onderzoeksvaardigheden. 'Praktijkgericht onderzoek in bedrijf' is gebaseerd op het integraal model voor praktijkgericht onderzoek dat Jan Leen ontwikkelde voor het bedrijfskundig vakgebied. Hierin wordt de handelingscyclus gekoppeld aan de onderzoekscyclus.
Na hoofdstukken over het integraal model, typen praktijkgericht onderzoek en het verwerven van een onderzoeksopdracht worden de stappen uit de onderzoekscyclus behandeld: probleemanalyse en onderzoeksontwerp, dataverzameling en -analyse en rapporteren en presenteren van bevindingen. Het laatste hoofdstuk laat de student reflecteren op het onderzoeksproces. Op de website zijn voor studenten kennisclips en powerpoints beschikbaar. Voor de docent is er een handleiding.
De belangrijkste aanpassing in deze tweede herziene druk is dat er een meer logische volgorde in het gehele werkproces van de onderzoeksvoorbereiding is aangebracht. De stappen van vraagstelling, theoretisch kader, conceptueel model en deelvragen zijn verder uitgewerkt en grijpen beter in elkaar. In het boek wordt de werkwijze van deductief onderzoek gevolgd, en dat komt nu explicieter naar voren. In andere hoofdstukken zijn inzichten toegevoegd die bepaalde onderwerpen verrijken. Zo zijn onderwerpen als het monitoring onderzoek en de businesscase meer uitgewerkt. Daarnaast is het webmateriaal uitgebreid met een kennisclip over de onderzoekscyclus.
Specificaties
Lezersrecensies
Over Jef Mertens
Anderen die dit boek kochten, kochten ook
Rubrieken
- advisering
- algemeen management
- coaching en trainen
- communicatie en media
- economie
- financieel management
- inkoop en logistiek
- internet en social media
- it-management / ict
- juridisch
- leiderschap
- marketing
- mens en maatschappij
- non-profit
- ondernemen
- organisatiekunde
- personal finance
- personeelsmanagement
- persoonlijke effectiviteit
- projectmanagement
- psychologie
- reclame en verkoop
- strategisch management
- verandermanagement
- werk en loopbaan