Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20
-
Inloggen
-- Inloggen
  • accountoverzicht
  • bestellingen
  • facturen betalen
  • downloadcentrum
  • summaries
  • gegevens
  • nieuwsbrief
  • partnerprogramma
  • financieel
  • inloggen
  • uitloggen

Uw winkelwagen

Naar winkelwagen Verder winkelen
Managementboeken
Alle managementboeken
  • Direct naar
    • Managementboek TOP 100
    • AI-books
    • Leiderschap
    • Auteur in de spotlight
    • Online Magazine
  • Rubrieken
    • Advisering
    • Algemeen management
    • Coaching en trainen
    • Communicatie en media
    • Economie
    • Financieel management
    • Inkoop en logistiek
    • Internet en social media
    • IT-management / ICT
    • Juridisch
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Mens en maatschappij
    • Non-profit
    • Ondernemen
    • Organisatiekunde
    • Personal finance
    • Personeelsmanagement
    • Persoonlijke effectiviteit
    • Projectmanagement
    • Psychologie
    • Reclame en verkoop
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • Werk en loopbaan
Overige boeken
Alle overige boeken
  • Direct naar
    • Bestseller 60
    • Fictie TOP 20
    • Non-fictie TOP 20
    • Spanning TOP 20
    • Jeugd TOP 10
    • Culinair TOP 10
  • Rubrieken
    • Cadeauboeken
    • Computer en informatica
    • Economie
    • Filosofie
    • Flora en fauna
    • Geneeskunde
    • Geschiedenis
    • Gezondheid
    • Informatief / professioneel
    • Jeugd
    • Juridisch
    • Koken en eten
    • Kunst en cultuur
    • Literatuur en romans
    • Mens en maatschappij
    • Naslagwerken
    • Paramedisch
    • Psychologie
    • Reizen
    • Religie
    • Schoolboeken
    • Spiritualiteit
    • Sport, hobby, lifestyle
    • Thrillers en spanning
    • Wetenschap en techniek
    • Woordenboeken en taal
Interactief leren
Alle seminars & trainingen
  • Direct naar
    • Live events
    • Online training
    • AI-books
  • Online Magazine
    • Previews
    • Recensies
    • Interviews
    • Podcasts
    • Videos
  • Volg ons op
    • Spotify
    • YouTube
    • Instagram
    • Linkedin
Attenderingen
Attenderingen instellen
  • Algemeen
    • Recht op u af
    • Juridische attendering
    • Hiatensignalering juridisch
    • Seriesignalering
    • Herdruksignalering
    • Internationaal
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Periodieken
Alle periodieken
  • Algemeen
    • Uw periodieken
    • Verlengen / opzeggen
    • Openstaande claims
    • Bibliografische wijzigingen
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Boekseries
Alle boekseries
  • Algemeen
    • Uw serieabonnementen
    • Geadresseerden
    • Abonnementshouders
    • Afleveradressen
    • Referenties
    • Notities
  • Aanbevolen per ministerie
    • Algemene Zaken
    • Binnenlandse Zaken en Koninkrijksrelaties
    • Buitenlandse Zaken
    • Defensie
    • Economische Zaken en Klimaat
    • Financiën
    • Infrastructuur en Waterstaat
    • Justitie en Veiligheid
    • Landbouw, Natuur en Voedselkwaliteit
    • Onderwijs, Cultuur en Wetenschap
    • Nationale Politie
    • Sociale Zaken en Werkgelegenheid
    • Volksgezondheid, Welzijn en Sport
Nu lezen
Online Magazine
  • Direct naar
    • Recensies
    • Interviews
    • Previews
    • Opinie
    • Actueel
    • Podcasts
    • Videos
  • Lees over
    • Algemeen management
    • Coachen en trainen
    • Leiderschap
    • Marketing
    • Organisatiekunde
    • Strategisch management
    • Verandermanagement
    • meer onderwerpen...
  • Recente artikelen
010-4731397
Klantenservice
Mijn account
Mijn bestellingen
010-4731397
E-Books Marketing Volle zalen
Volle zalen
Hans Groen

Hans Groen is al ruim 30 jaar organisator van zakelijke events. Hij heeft meer dan 300 evenementen op zijn naam staan met sprekers als Michael Porter, Tom Peters, Jack Welch, Deepak Chopra, Stephen Covey, John Cleese, de Dalai Lama en Johan Cruijff.

Meer over Hans Groen
Volle zalen - De beste strategie voor een uitverkocht event Hans Groen 4 juni 2019 In Nederland wordt heel veel georganiseerd. Er zijn veel zalen en veel stoelen te vullen. Mensen beginnen vaak enthousiast met de organisatie van een evenement, een seminar bijvoorbeeld. Lees het volledige artikel
E-book
Hans Groen

Volle zalen

De beste strategie voor een uitverkocht event

E-book Epub met watermerkbeveiliging Nederlands 2019 1e druk 9789089654489
Voormalig top 100Totaal 66 dagen
Dit product is niet leverbaar
 
Stel een vraag over dit e-book
Samenvatting Specificaties Recensies Interviews en artikelen Over de auteur Inhoudsopgave

Samenvatting

Het aanbod van seminars, congressen, concerten, theatervoorstellingen en andere events is overweldigend. De strijd om de bezoeker is moordend. Events met grote namen zijn doorgaans snel uitverkocht, maar hoe krijg je een zaal vol als je je als organisator richt op een minder groot publiek of een specifiek thema? Wat als je kampt met een te lage bezettingsgraad en de zaal op z’n best halfvol is ondanks alle goedbedoelde marketinginspanningen?

Dit boek gaat over ‘butts in seats’, over de kunst om stoelen te verkopen én tegen de beste prijs. Hans Groen, voormalig directeur van Focus Conferences deelt zijn succesformule. Alle factoren die van invloed zijn komen aan bod: van de programmering, het spelen met de prijs, de keuze voor de sprekers, maar ook een briljant idee, de juiste locatie en uitstekende promotie. Vanaf nu dus nooit meer een excuus voor een lege zaal!

- Voor alle organisatoren die zalen vol willen krijgen, van conferentiezalen tot theaters en bioscopen tot popzalen en zelfs kerken.
- Met cases van o.a. Soldaat van Oranje – De Musical, het seminar MBA in één dag, de musical De Marathon, de Johan Cruijfseminars, TEDx, André Rieu en een kijkje achter de schermen van het Forward Thinking Leadership Seminar met president Obama.
- Boordevol tips van vele deskundigen uit de wereld van fillm, theater, pop en seminars.

Trefwoorden

marketing   publiekswerving   evenementenorganisatie   tickets   succesfactoren   locatiekeuze   programmering   theatermanagement   prijsstrategie   promotie   target audience   bioscoopexploitatie   seminar   social media   concertpromotie   dynamic pricing   culturele sector   blockbusterstrategie   mond-tot-mondreclame   innovatie   influencers   marktonderzoek   festivalmanagement   doelgroepsegmentatie   customer journey   conversie   contentmarketing   vip-pakketten   abonnementen   theatertour  

Trefwoorden

Specificaties

ISBN13:9789089654489
Taal:Nederlands
Bindwijze:e-book
Beveiliging:watermerk
Bestandsformaat:epub
Aantal pagina's:200
Uitgever:Van Duuren Management
Druk:1
Verschijningsdatum:29-5-2019
Hoofdrubriek:Marketing

Expertrecensies (2)

recensie
Volle zalen - 'De liefde voor het vak en het enthousiasme stralen er vanaf'
Peter Streefkerk | 8 juli 2020
Dat wil toch iedereen, Volle zalen trekken? Als artiest zeker, maar als organisator natuurlijk nog meer. Want jij loopt als organisator vaak het grootste risico. Jij steekt je nek uit als je een beroemde spreker, vaak uit Amerika naar Nederland haalt.
Lees verder
recensie
Volle zalen - 'Praktische inzichten en checklists'
Sjors van Leeuwen | 9 juli 2019
In Nederland worden veel events georganiseerd. Van beurzen, seminars en congressen tot theater- en muziekvoorstellingen, films en concerten. Met iedere keer weer de vraag: hoe krijg ik de zaal vol? Hans Groen geeft het antwoord in het boek Volle zalen.
Lees verder

Lezersrecensies

4.9 van de 5
7 stemmen
6
1
0
0
0
Schrijf een recensie
Lees ons recensiebeleid
Uw cijfer
?
Log in om te stemmen

Interviews en artikelen (1)

preview
Volle zalen - De beste strategie voor een uitverkocht event
Hans Groen 4 juni 2019 In Nederland wordt heel veel georganiseerd. Er zijn veel zalen en veel stoelen te vullen. Mensen beginnen vaak enthousiast met de organisatie van een evenement, een seminar bijvoorbeeld.
Artikel lezen

Over Hans Groen

Hans Groen is al ruim 30 jaar organisator van zakelijke events. Hij heeft meer dan 300 evenementen op zijn naam staan met sprekers als Michael Porter, Tom Peters, Jack Welch, Deepak Chopra, Stephen Covey, John Cleese, de Dalai Lama en Johan Cruijff. Tegenwoordig organiseert hij theatercolleges: kennisbites in het theater.

Andere boeken door Hans Groen

Bekijk alle boeken

Inhoudsopgave

U kunt van deze inhoudsopgave een PDF downloaden

Voorwoord 9
Inleiding
Nooit meer een lege zaal 13

1 Hoe bedenk je een briljant idee? 19
1.1 De succesfactoren voor een briljant idee 19
1.2 Hoe ontstaat een briljant idee? 24
1.3 Hoe werk je je idee slim uit? 34
Case MBA in één dag: eerst lachen, dan gaan 38

2 Wel of niet werken met een grote naam? 43
2.1 Heb je een grote naam nodig voor een volle zaal? 43
2.2 Hoe werkt het om een grote naam te boeken? 50
Case President Obama in Nederland: de meest begeerde spreker ter wereld regelen en marketing met de handrem erop 59

3 Hoe stel je een goed programma op? 67
3.1 Seminars: geen goed programma zonder gedegen onderzoek 67
3.2 Vele goede programma’s leiden tot een goede programmering 76
Case Onderzoek naar de beste managementsprekers dat leidde tot… Johan Cruijff 88

4 Hoe vind je de perfecte locatie? 91
4.1 De belangrijkste criteria voor het kiezen van de beste locatie 91
4.2 Iconische locaties: theaters, bioscopen en popzalen 96
Case Soldaat van Oranje – De Musical: een voorbeeld om te koesteren 102

5 Hoe bepaal je de juiste prijs? 129
5.1 De belangrijkste prijsstrategieën en psychologische inzichten 129
5.2 De teloorgang van het klassieke abonnement 141
5.3 Dynamic pricing als aanjager van je omzet 145
Case TED: revolutie in de congreswereld en invite only 151

6 Welke promotie leidt tot volle zalen? 157
6.1 Kwestie van lange adem: eindeloos herhalen 157
6.2 De marketingcampagne 161
case Beweging creëren vanuit inhoud: de musical De Marathon 175
Case Orlando Bottenbley: de predikant die de kerk wel vol krijgt 178

7 Hoe zorgt ‘uitverkocht’ voor continuïteit? 183
7.1 Uitverkocht: de realiteit 183
7.2 De 10 beste manieren om uit te verkopen 186
7.3 Verre van uitverkocht: wat nu? 189
Case Q-dance: ‘Uitverkocht is een keuze’ 195

8 Welke innovaties spelen er in de culturele sector? 199
8.1 Het einde aan woekerwinsten en fraude door blockchain 199
8.2 Meer aandacht voor verzekeringen 201
8.3 Alternatieve content en vernieuwing in de bioscoop 204
8.4 In het kort: andere ontwikkelingen, trends & innovaties 208
Case Alles in eigen hand bij André Rieu 216

Dankwoord 220
Over de auteur 221
Geraadpleegde literatuur 222
Fotoverantwoording 224

Vergelijkbare boeken

  • Staande ovaties
    Joost Hoebink
    Staande ovaties
    € 22,95
  • Basisboek Events - Professioneel evenementen organiseren
    Harry Heithuis
    Basisboek Events - Professioneel evenementen organiseren
    € 64,95
  • Zo organiseer je een event
    Roel Grit
    Zo organiseer je een event
    € 33,95
  • Zo verkoop je alles
    Erwin Wijman
    Zo verkoop je alles
    € 29,95
  • Innovatie & succes
    Patrick van Thiel
    Innovatie & succes
    € 24,95
  • In 10 stappen je podium pakken
    Eva Brouwer
    In 10 stappen je podium pakken
    € 17,50

Anderen die dit e-book kochten, kochten ook

  • Superfijne klanten
    Jos Burgers
    Superfijne klanten
    € 21,50
  • Het Contentkanon
    Chantal Smink
    Het Contentkanon
    € 29,99
  • Gastvrij!
    Stijn van Boxtel
    Gastvrij!
    € 32,99
  • AI-selling: AI in het verkoopteam
    Patrick Petersen
    AI-selling: AI in het verkoopteam
    € 17,99
  • 101 beïnvloedingstechnieken
    Nicol Tadema
    101 beïnvloedingstechnieken
    € 27,50
  • Sterk digitaal merk
    Ingmar de Lange
    Sterk digitaal merk
    € 39,99

Managementboek Top 100

Bekijk de volledige Managementboek Top 100

Rubrieken

  • advisering
  • algemeen management
  • coaching en trainen
  • communicatie en media
  • economie
  • financieel management
  • inkoop en logistiek
  • internet en social media
  • it-management / ict
  • juridisch
  • leiderschap
  • marketing
  • mens en maatschappij
  • non-profit
  • ondernemen
  • organisatiekunde
  • personal finance
  • personeelsmanagement
  • persoonlijke effectiviteit
  • projectmanagement
  • psychologie
  • reclame en verkoop
  • strategisch management
  • verandermanagement
  • werk en loopbaan
Uw cookie-instellingen
Deze website maakt gebruik van verschillende soorten cookies. Sommige cookies worden geplaatst door diensten van derden die op onze pagina's worden weergegeven. Om deze externe content te kunnen tonen is nodig dat u toestemming geeft voor het zetten van persoonlijke en marketingcookies. U kunt uw toestemming op elk moment wijzigen of intrekken. In onze cookieverklaring vindt u meer informatie.

Functionele cookies
Deze zijn noodzakelijk voor de werking van de website, zonder deze cookies kan de website niet naar behoren werken.

Persoonlijke en marketingcookies
Wij gebruiken cookies voor statistieken om bij te houden en rapportages te krijgen over hoe bezoekers de website gebruiken. Zo kunnen wij onze website verbeteren. Marketingcookies worden gebruikt om bezoekers te volgen wanneer ze verschillende websites bezoeken. Hun doel is advertenties weergeven die zijn toegesneden op en relevant zijn voor de individuele gebruiker.
Op werkdagen voor 23:00 besteld, morgen in huis Gratis verzending vanaf €20

Klantenservice

Over ons Contact Voorwaarden Bestellen en retourneren Lezen en luisteren Voor auteurs Recensiebeleid Partnerprogramma

Zakelijk

Zakelijke diensten Partnerprogramma Cadeaubonnen

Altijd op de hoogte

Schrijf u in voor onze nieuwsbrief en blijf up-to-date met relevante interviews en recensies, inspirerende events en de beste acties.
PRETTIG KENNIS MAKEN
Thuiswinkel waarborg Algemene voorwaarden Privacy Cookies Cookie instellingen Service & Contact Over ons
© 2025 Mainpress BV

Populaire producten

    Personen

      Trefwoorden

        Volle zalen

        Volle zalen
        Hans Groen
        /
        loader
        Recensiebeleid
        Noordhoff terugkoopgarantie

        Noordhoff koopt jouw boek terug, zonder zorgen!

        Heb je jouw boeken niet meer nodig?

        Als je jouw studieboeken gekocht hebt bij hanzestudybook.nl, kun je geselecteerde titels moeiteloos terugverkopen aan Noordhoff. Geen vragen, geen gedoe en lekker duurzaam.

        Volledige informatie op Noordhoff.nl

        AI-book

        Wat is een AI-book?

        Een AI-book is niet een boek dat geschreven is door AI maar een boek dat verrijkt is met AI. Het maakt de inhoud van een boek interactief via WhatsApp, zodat je ermee kunt chatten. Zie het als een razend slimme assistent die het boek perfect begrijpt en er alles uit onthouden heeft. Jij kunt deze assistent alles vragen. Vraag bijvoorbeeld hoe je iets kunt toepassen op jouw persoonlijke situatie, om een korte samenvatting, of wat de belangrijkste inzichten zijn. AI-books zijn alleen te gebruiken via WhatsApp, je hoeft er geen aparte app voor te installeren.
        Meer informatie over AI-books

        ?

        Geef uw beoordeling

        Volle zalen

        Verwijder uw beoordeling